بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

علی آبادی: قیمت ری را نزدیک یک میلیارد تومان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت خودرو ری را کمتر از یک میلیارد است و عرضه آن از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد.

علی آبادی: قیمت ری را نزدیک یک میلیارد تومان است
تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت خودرو ری را کمتر از یک میلیارد است و عرضه آن از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس علی آبادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری از خودرو خارج شود به دلیل اینکه به اندازه کافی تلاش کرده ایم که انحصارزدایی کنیم اکنون واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تولید را به حداکثر می رسانیم ان شاءالله امسال تولید به عدد ۷.۱ نزدیک خواهد شد.

علی آبادی افزود: از ابتدای سال تا الان حدود ۱۰ هزار خودرو وارد کرده ایم اما بیش از ۵۰-۶۰ خودرو ثبت سفارش کرده ایم ثبت سفارش هم باز است از شما رسانه ها تقاضا دارم که کمک کنید جامعه مان آرام شود.

وی بیان کرد: اینکه از یک کلمه کسی سوءاستفاده کنیم کار پسندیده و اخلاقی نیست و خوش اخلاق باشیم و کمک یکدیگر شرایط را برای زندگی بهتر مهیا کنیم و بهبود بخشیم. واردات خودرو تا پایان سال به همین شکل ادامه خواهد داشت.

علی آبادی عنوان کرد: خودروی «ری را»، تقریباً همه آپشن ها را در رقابت با خودروهای خوب دنیا دارد از نظر استاندارد و ایمنی استاندارد بسیار بالایی دارد. این خودرو، دو گونه موتور دارد بیش از ۶۷ درصد ساخت داخل شده است ز همه مهم تر اینکه مهندسی و طراحی با نام و نشان تجاری ایرانی می تواند به دنیا عرضه شود.

وی ادامه داد: قیمت خودرو «ری را» کمتر از یک میلیارد است و عرضه آن از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد. ساعتی ۲۰ عدد و سالی ۱۱۰ هزار عدد از این خودرو تولید می شود که آمار نسبتا خوبی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این یک تحول ساده در صنعت خودروی داخلی است و امیدوارم به لحاظ کیفی مورد پسند قرار گیرد. این خورو هم نمونه برقی و هم نمونه بنزینی دارد و نمونه کنونی نمونه بنزینی است و نمونه برقی هم ساخته شده.

علی آبادی افزود: درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: چند سالی بود که خودرو به کشور وارد نشده بود یک عده طالب بودند که خودروی خارجی سوار شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلتان برای وزارتخانه تنگ می شود، گفت:  فکر نمی کنم. کار وزارت، کار مهمی است باید برای مردم کار کرد اما باید گفت که بهترین کار نیست و کاری است که باید ضرورت اقتضا کند که به وزارتخانه بروید اگر ضروری بود و اقتضا کرد تکلیف است و باید این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کردید دوره وزارت به این زودی به پایان برسد، گفت: خیر. خدا رحمت کند شهید رئیسی را. دوره کاری من در وزارتخانه حدود 11 ماه و خیلی کوتاه بود و بعد از اینکه ایشان شهید شدند تا الان ادامه پیدا کرد. برنامه هایی که در وزارت صمت تدارک دیده شد و زیرساخت هایی که ایجاد شده به وزرای بعدی کمک خواهد کرد. 

وزیر صمت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای پزشکیان کدام ماموریت ناقص شما را در اولویت قرار دهد، اظهار کرد: امیدوارم ایشان خودروی برقی را به طور جدی دنبال کند زیرا برای کشور ما می تواند بسیار مفید باشد.

علی آبادی ادامه داد: خودروی برقی یعنی عبور از بنزین، بنزینی که جامعه را اذیت می کند در حال نمی توانیم قیمت بنزین را تغییر دهیم اکنون قیمت بنزین واقعی ست آلودگی و بیماری که از بنزین ایجاد می شود مردم را رنج می دهد و امیدواریم آقای پزشکیان به این مسائل رسیدگی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.