بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

◄ نرخ طرح ترافیک خودرو ۱۴۰۳ /محدوده طرح کجاست؟

نرخ طرح ترافیک به سه آیتم مختلف بستگی دارد و بسته به ساعت ورود و خروج به طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می‌شود.

نرخ طرح ترافیک خودرو ۱۴۰۳ /محدوده طرح کجاست؟
تین نیوز

نرخ طرح ترافیک به سه آیتم مختلف بستگی دارد و بسته به ساعت ورود و خروج به طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می شود.

به گزارش تین نیوز، نرخ طرح ترافیک در کمترین حالت برای زمانی محاسبه می شود که خودرو با معاینه فنی برتر بعد ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده طرح ترافیک شود و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود.

نرخ طرح ترافیک در این حالت ۶۳ هزار تومان است و برای خودرو با معاینه فنی عادی به ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان تبدیل می شود.

نرخ طرح ترافیک در حالت بعدی برای موقعی است که خودرو قبل ساعت ۱۰ صبح در محدوده آفتابی شود و قبل ساعت ۱۶ نیز خارج شود. یا در مواقعی که بعد ۱۰ صبح پا به محدوده طرح بگذارد و بعد ساعت ۱۶ نیز از محدوده خارج شود. نرخ طرح ترافیک خودرو با معاینه فنی برتر و عادی در این موقعیت به ترتیب ۹۰ هزار تومان و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

نرخ طرح ترافیک در حالت سوم نیز برای موردی است که خودرو قبل ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده می شود و بعد ساعت ۱۶ از محدوده طرح ترافیک بیرون می رود. مبلغ عوارض طرح ترافیک در این مورد برای خودرو با معاینه فنی برتر ۱۳۵ هزار تومان و برای خودرو با معاینه فنی عادی ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

محدوده طرح ترافیک کجاست؟

محدوده طرح ترافیک با محدوده طرح آلودگی هوا تفاوت دارد و معمولا در نقشه ها با رنگ قرمز نمایش داده می شود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری و جنوب به خیابان شوش وصل می شود. از غرب خیابان کاگر مرز محدوده طرح ترافیک است و در شرق تهران خیابان ۱۷ شهریور و شریعتی جزو محدوده طرح ترافیک حساب می شوند.

طرح زوج و فرد حذف شده است؟

از تابستان 1398، با اعلام شهرداری تهران، طرح جدیدی با نام طرح کنترل آلودگی هوا تهران یا اختصارا طرح LEZ، جایگزین طرج زوج و فرد شده است؛ طرحی که از آن با نام هایی همچون «حلقه دوم طرح ترافیک»، «طرح کنترل آلودگی هوا»، «طرح کاهش آلودگی هوا» و همچنین «طرح کاهش آلودگی» نیز یاد می شود.

کلمه LEZ کوتاه شده عبارت Low Emission Zone است. بنابراین هرکجا که عبارت طرح LEZ را مشاهده کردید، منظورمان همان طرح کنترل آلودگی هوا تهران است.

بله! از آنجایی که در طرح جدید کنترل آلودگی هوا، زوج بودن یا فرد بودن پلاک خودروها، دیگر معیاری برای ترددشان نیست، بنابراین استفاده از نام «طرح زوج و فرد» هم برای این طرح، دیگر منطقی نخواهد بود. به همین دلیل است که دیگر از عبارت طرح زوج و فرد تهران، استفاده نمی کنیم.

از سال 1398 به بعد، محدوده کنترل آلودگی هوا، همان محدوده زوج و فرد سال 1397 است. یعنی:

- در شمال: از چمران به همت تا زین الدین به امام علی،

- در شرق: از زین الدین به امام علی تا امام علی به بعثت،

- در جنوب: از امام علی به بعثت تا بعثت به نواب،

- در غرب: از بعثت به نواب تا چمران به همت،

 

نقشه طرح ترافیک تهران

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.