بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

چند سال آینده خیابان‌ها مملو از خودروی چینی خواهد بود / از نظر کیفیت خودرو در رتبه‌های آخر دنیا هستیم

|

تین نیوز | عضو هیات رئیسه مجلس می گوید:باید به صورت جدی درباره خودروی چینی بحث شود زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند در چند سال دیگر سطح شهر را مملو از خودروهای چینی خواهیم دید.
 
سیدشریف حسینی خودروسازی را یکی از بخش‌های مهم صنعت ایران دانست و گفت: در صنعت خودروسازی توانسته‌ایم از لحاظ کمی پیشرفت‌هایی داشته باشیم اما از لحاظ کیفی در رتبه‌های آخر قرار داریم و همین مورد باعث شده تا نتوانیم در جایگاه رقابتی با سایر تولید کنندگان خارج کشور قرار بگیریم و از همین‌رو رقابتی که لازم است در این صنعت ایجاد نشده است.
 
نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی برای حضور خودروسازان در یک رقابت داخلی ایجاد شده است، افزود: خودروسازان از این رقابت داخلی فراهم آمده خوب استفاده نکردند و به همین دلیل زمانی که در اواخر دولت دهم شرایط افزایش قیمت خودروها پدید آمد با توجه به تشدید تحریم‌ها و نداشتن مدیریت در تولید قطعات خودرو نشان داده شد که قسمت کمی تولید کننده این قطعات، واقعا داخلی بودند و مابقی از محصولات خارجی  استفاده می‌کردند و این عوامل بود که در افزایش قیمت خودرو خودنمایی کرد.
وی ادامه داد: نحوه مدیریت‌ها درصدی از دلایل کیفیت و قیمت خودروی داخلی را شامل می شود چراکه خودروسازان بین بخش خصوصی و تصمیم گیری‌های دولتی بلاتکلیف مانده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن، مجلس تاکید کرد: تا زمانی که استقلال رای در خودروسازی کشور وجود نداشته باشد و تخصص جایگزین سیاسی کاری در این صنعت نشود وضعیت خودرو سازی ایران در همین شرایط نامطلوب که شاهد آن هستیم، باقی می‌ماند.
 
وی با بیان اینکه مصرف کنندگان، خودروی داخلی را با قیمت بالا و کمترین کیفیت تحویل می گیرند، تصریح کرد: خودروسازان نباید تنها به دنبال راه اندازی پلت فرم باشند بلکه باید با استفاده از دانش روز کشورهای اروپایی به دنبال افزایش کیفی قطعات تولید داخل باشند که این اقدام درنهایت به افزایش کیفیت خودرو منتهی می‌شود که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان شرایطی رقابتی ایجاد شود و با این شرایط می‌توان عوارض واردات خودرو را کاهش داد.
حسینی ادامه داد: از یک‌سو خودروساز می گوید ضرر انباشت دارد و از سوی دیگر مصرف کننده از کیفت خودرو خریداری شده ابراز نارضایتی می‌کند که این موضوعی دو سر باخت است و باید برای وضعیت موجود برنامه‌ریزی شود که به نظر ارتباط با خودروسازان بزرگ جهان در مباحث فنی و بخش تحقیق و توسعه می‌تواند به کیفیت بهتر خودروهای تولید داخل منجر شود.
وی درباره خودروهای چینی وارداتی، گفت: چین تولید کننده محصولات مختلف با رتبه‌بندی‌های گوناگون است به طوری که در این کشور هم خودرو با کیفت بالا و هم خودرو با کیفیت پایین تولید می‌شود اما خودروهایی که از چین وارد ایران شده‌اند از لحاظ کیفی در حد خودروهای داخلی هستند اما تلقین اینکه کالای خارجی به کالای داخلی برتری دارد باعث رغبت مردم به سمت خودروهای چینی شده است.
 
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: باید به صورت جدی درباره خودروی چینی بحث شود زیرا اگر این روند ادامه پیدا کند در چند سال دیگر سطح شهر را مملو از خودروهای چینی خواهیم دید و تولید ما در خودرو داخلی کاهش خواهد یافت و در مقابل واردات خودروهای چینی افزایش می‌یابد و باعادت دادن مردم برای استفاده از این ماشین‌ها شاهد برشکستگی خودروسازان داخلی خواهیم بود.
وی ادامه داد: در هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن و خودروسازان باید با هدف‌گیری جهانی پیش برویم و در این میان خودروساز باید مکلف به افزایش کیفیت تولید باشد چراکه مجلس چندین قانون در این زمینه تصویب کرد اما خودروساز آنها را اجرا نکرد و از این حمایت‌ها به صورت بهینه استفاده نکرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.