بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

◄ پرداخت وام خودرو ممنوع شد/بازار حواله فروشی دوباره جان گرفت

هر گونه تحرک قیمتی بازار خودرو در حالی چشم انتظار نتایج قرعه کشی ایران خودرو است که به بانک ها اولتیماتوم داده شد که پرداخت وام خودرو ممنوع است

پرداخت وام خودرو ممنوع شد/بازار حواله فروشی دوباره جان گرفت
تین نیوز

هر گونه تحرک قیمتی بازار خودرو در حالی چشم انتظار نتایج قرعه کشی ایران خودرو است که به بانک ها اولتیماتوم داده شد که پرداخت وام خودرو ممنوع است این در شرایطی است که شبکه بانکی از پرداخت وام های ضروری ازدواج طفره می رود و با وجود زیان ده بودن به پرداخت وام خودرو بسیار راغب نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز، برخی بانک ها با شروع فرآیند ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو که بر اساس آن ۲۳۰ میلیون تومان ثبت نام کنندگان تا تعیین تکلیف نتایج قرعه کشی در حساب وکالتی بلوکه می شود، در رقابتی تنگانگ اقدام به ارسال پیامک به مشتریان خود به منظور پرداخت وام کرده اند.

بیشتر بخوانید:

مدارک و شرایط وام خودرو ۱۴۰۳ اعلام شد

پرداخت وام خودرو ممنوع شد

بانک ها در اقدامی عجیب برای وکالتی کردن حساب جهت خرید خودرو، وام قرض الحسنه پرداخت می کنند. در حالیکه بانک مرکزی در اخطاری خطاب به مدیران عامل شبکه بانکی اعلام کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و... است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

سازمان بازرسی کل کشور نیز پرداخت وام به خریداران خودرو را غیرقانونی خوانده است چراکه بانک ها به جای پرداخت وام های ضروری مثل ازدواج، اقدام به پرداخت وام خودرو کرده اند. این اولتیماتوم بانک مرکزی و سازمان بازرسی کل کشور در شرایطی اعلام شده  اما با توجه به وضعیت پرداخت تسهیلات تکلیفی به نظر می رسد که بانک ها نگرانی از بابت برخورد مقام ناظر ندارند.

️با پایان مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن حساب متقاضیان عادی و بر اساس اطلاعات بدست آمده، مراسم قرعه کشی اولویت بندی طرح ثبت نام محصولات ایران خودرو در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ در شرکت ایران خودرو برگزار خواهد شد.

حواله فروشی خودرو رونق گرفت

در این بین نکته جالب توجه افزایش آگهی برای فروش حواله خودروی «ری را» به خصوص مربوط به طرح جوانی جمعیت با سهم ۵۰ درصدی در تحویل خودرو و بدون نیاز به مسدود کردن ۲۳۰ میلیون تومان است؛ یعنی متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشمول هیچ یک از شروط مربوط به ثبت نام در قرعه کشی نبوده و صرفاً باید فرزند دوم یا مابعد آن ها متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ به بعد باشد.

بنابراین طبیعتاً بیشترین میزان حواله فروشی مربوط به این گروه می شود آن هم برای «ری را» خودرویی که به عنوان یک محصول جدید شناخته می شود و هنوز حتی میزان تولید این خودرو به صورت دقیق از سوی تولیدکننده اعلام نشده است.

این میزان از حواله فروشی در حالیست که ایران خودرو نیز رسماً در اطلاعیه خود اعلام کرده که فقط در صورت تخصیص خودرو به فرد، موظف است تا محصول مورد نظر را تحویل دهد و در غیر این صورت هیچ تعهدی نخواهد داشت با این حال شاهد رونق حواله فروشی در سایت های اینترنتی و کانال های تلگرامی هستیم.

سه بانک زیان کشور کدام است؟

حال که بحث از وام خودرو شد خوب است بدانید ۳ بانک آینده، سرمایه و ایران زمین که برای قرعه کشی ایران خودرو وام خودرو می دهند جزو زیان ده ترین بانک های کشور با مجموع زیان انباشته ۴۰۷هزار میلیارد تومانی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.