خودروساز چینی به میدان آمد
اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای برقی چینی، اولین مدل از زیرمجموعه نام تجاری ارزان قیمت خود، مونا را وارد بخش اصلی اما رقابتی بزرگ ترین بازار خودروی جهان شد.
اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای برقی چینی، اولین مدل از زیرمجموعه نام تجاری ارزان قیمت خود، مونا را وارد بخش اصلی اما رقابتی بزرگ ترین بازار خودروی جهان شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کوپه هاچ بک برقی مونا M03 مقرون به صرفه ترین مدل اکسپنگ است و با سایر خودروهای برقی با قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یوان رقابت خواهد کرد که یک سوم کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص میدهد.
دو نسخه از مونا M03 وجود خواهد داشت؛ نسخه اصلی بدون فناوری رانندگی خودکار پیشرفته با قیمت ۱۶هزار و ۸۱۳ دلار آمریکا و M03 Max که از فناوری مشابه تسلا استفاده میکند و قیمت آن از ۲۱ هزار و ۸۶۶ دلار آمریکاست. هر دو ارزانتر از ارزانترین خودروی برقی با نام تجاری اکسپنگ، سدان P5 است که قیمتی معادل ۲۲ هزار دلار دارد.
این شرکت پیش از این اعلام کرد که انتظار فروش سالانه حداقل ۱۰۰ هزار خودرو مونا را دارد. حاشیه سود ناخالص اکسپنگ امسال به لطف افزایش ۲۰ درصدی تعداد خودروهای برقی فروخته شده در هفت ماه اول نسبت به سال قبل و افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات فناوری به فولکس واگن، بهبود یافته است.
طبق گزارش رویترز، نیو رقیب چینی اکسپنگ در ماه آوریل یک برند ارزانتر به نام آنوو را ارائه کرد. انتظار میرود که آنوو L60 که فروش آن از ماه سپتامبر آغاز میشود، با پرفروشترین مدل Y تسلا در چین روبرو شود.