بازدید سایت : ۴۳۸۰۵

وسایل نقلیه توقیفی در قشم ترخیص می شوند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در این شهرستان مرزی به مناسبت هفته فراجا و در راستای تسهیل خدمات رسانی به قشموندان خبر داد.

وسایل نقلیه توقیفی در قشم ترخیص می شوند
تین نیوز |

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در این شهرستان مرزی به مناسبت هفته فراجا و در راستای تسهیل خدمات رسانی به قشموندان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرگرد مهدی رسول زاده اظهار کرد: به منظور کمک به کاهش مشکلات ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس و تسریع در رفع توقیف این وسایل نقلیه، تمهیدات ویژه ای به منظور ترخیص آنها (به استثنای خودروهایی که توقیف قضایی دارند) در پارکینگ های این جزیره پیش بینی شده است.

رسول زاده ادامه داد: مالکان خودروها یا متصرفان موتورسیکلت های توقیفی(فاقد دستور قضایی، قاچاق کالا یا عدم تصادف منجر به جرح و فوت) می توانند با در دست داشتن مدارک در راستای تدابیر ابلاغی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به دفاتر پلیس ۱۰+ این شهرستان مراجعه و از این تسهیلات ویژه بهره مند شوند.

وی توضیح داد: ارایه اصل مدارک بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی، شناسنامه خودرو و کارت ملی از سوی صاحبان وسایل نقلیه به منظور ترخیص خودروهای توقیف شده، ضروری است که در غیر این صورت از مراجعه به این دفاتر خودداری شود.

وی گفت: همچنین به مناسبت هفته گرامیداشت فراجا مالکان وسایل نقلیه ای که دارای جریمه بیش از ۵۰ میلیون ریال باشند در این هفته توقیف نخواهند شد.

سرگرد رسول زاده از افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو در هفته فراجا خبر داد و اضافه کرد: پلیس راهور زیرساخت های لازم را برای اجرای این طرح فراهم کرده است و متقاضیان می توانند از ساعت هفت تا ۱۴ به این مراکز مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: همچنین برابر ماده ۲۰ قانون راهنمایی و رانندگی موتور سیکلت های دارای تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو و خط ویژه، حرکت در خلاف جهت مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار نا متعارف، حرکت نمایشی و حمل یدک و فاقد کلاه ایمنی که بیش از یک هفته در توقیف پلیس بودند، نیز ترخیص خواهند شد.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، فرماندهی انتظامی پس از جنگ تحمیلی و ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی متولد و در سازماندهی نوین خود با درک درست از الزامات و دستیابی به سازمانی ورزیده، حرفه ای و کارآمد با عبور از دشواری ها و پیچیدگی های متعارف دوره باز تعریف خود در ساختار و نظام جدید نقش آفرینی های موفق و تعیین کننده در عرصه امنیت و نظم عمومی جامعه را مایه آرامش و افتخار آحاد ملت ایران قرار داد.

تلاش این فرماندهی در تولید امنیت، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه در قبال حاکمیت قانون و صیانت از ارزش های اخلاقی و هنجار های اجتماعی و به ویژه جلب مشارکت مردمی در این راستا، بیانگر سرافرازی این نیرو در بکارگیری هوشمندانه ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری و منابع انسانی در اجرای ماموریت های محوله بوده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.