شکایت بازار از این محصولات خودروسازی
اطلاعات منتشر شده ایران خودرو تا پایان شهریور سال جاری منتشر شد تا مشخص شود وضعیت گروه پژو تا چه اندازه حاد است.
اطلاعات منتشر شده ایران خودرو تا پایان شهریور سال جاری منتشر شد تا مشخص شود وضعیت گروه پژو تا چه اندازه حاد است.
به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد100، ایران خودرو با تولید حدود ۳۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع پژو به نوعی فصل جهنمی را برای این گروه خودرویی رقم زد. بررسی تولید پژو در فصل بهار ۱۴۰۳ نشان می دهد ایران خودرویی در سه ماه اول امسال حول و حوش ۵۳ هزار دستگاه انواع پژو تولید کردند. بنابراین شاهد هستیم که تولید پژو در فصل تابستان به نسبت بهار سال جاری کاهش نزدیک به ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.
این کاهش تولید به زبان عدد نشان می دهد ایران خودرویی ها در تابستان امسال به نسبت فصل قبل حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه کمتر پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اوضاع تولید گروه پژو وقتی بدتر می شود که آمار تولید این گروه خودرویی در مرداد سال جاری در کف تولید ۶ ماهه قرار گرفته است. آبی های جاده مخصوص در دومین ماه تابستان ۱۴۰۳ تولید حول و حوش ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع پژو را در کارنامه خود ثبت کردند.
این تیراژ تولید در مرداد امسال حتی از تولید فروردین سال جاری پژو نیز کمتر بوده است. به گزارش اقتصادنیوز، خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ تولید نزدیک به ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع پژو را تجربه کرد.
کاهش تیراژ تولید پژو آن هم در شرایطی که این گروه خودرویی در صدر علاقه مندی بازار خودرو قرار دارد به نوعی اعصاب بازار را به هم می ریزد. متقاضیان به دنبال محصولات ایران خودرو با برند پژو هستند اما کاهش تولید، جاده عرضه انواع پژو را باریک می کند. فروشندگان نیز در این شرایط یا از فروش پژوهای در اختیار خود امتناع می کنند یا قیمت های نجومی برای واگذاری خودروی در اختیار خود از مشتریان طلب می کنند.
بخش عمده ای از دلیل کاهش تیراژ گروه پژو در تابستان ۱۴۰۳ را باید در حذف خانواده پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو جست و جو کرد. آبی های جاده مخصوص آخرین پژو پارس ها را در بهار تولید کردند و به رقم درخواست متقاضیان این خانواده خودرویی را به موزه فرستاد. به نظر می رسد زیان دهی ایران خودرو روی این محصول، مدیران ایران خودرو را مجاب کرد که تولید پژو پارس را متوقف کنند. البته قدیمی بودن پلتفرم پژو پارس و تکلیف به ارتقای استانداردهای خودرویی از سوی سازمان ملی استاندارد در حذف پژو پارس از چرخه تولید بی تقصیر نبود.
باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها در نیمه دوم ۱۴۰۳ با گروه پژو چه می کند؟ آیا وضعیت تولید پژو در فصل های پاییز و زمستان بدتر از تابستان خواهد شد یا اینکه می توانیم دومین فصل سال ۱۴۰۳ را به عنوان فصل جهنمی پژو در سال جاری نام گذاری کنیم.