بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

یکی از این ۵ نفر مدیرعامل ایران خودرو می شود؟

با برکناری قریب الوقوع عظیمی از مدیرعاملی ایران خودرو، اسامی مختلفی به عنوان مدیرعامل جدید مطرح شده است که به نظر می رسد سه نفر شانس بیشتری نسبت به بقیه دارند.

یکی از این ۵ نفر مدیرعامل ایران خودرو می شود؟
تین نیوز |

با برکناری قریب الوقوع عظیمی از مدیرعاملی ایران خودرو، اسامی مختلفی به عنوان مدیرعامل جدید مطرح شده است که به نظر می رسد سه نفر شانس بیشتری نسبت به بقیه دارند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک، سال ۱۴۰۳ با نام جهش تولید با مشارکت مردم عجین است. اما این شعار اقتصادی در برنامه های مدیرعامل ایران خودرو جایی نداشته و شنیده ها خبر از برکناری عظیمی می دهد.

علیمردان عظیمی از اسفند ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم سکان دار ایران خودرو شد و تا به امروز بیش از یک سال و نیم است مدیرعامل بزرگ ترین خودروساز کشور است، اما خروجی مدیریت عظیمی در ایران خودرو، به گونه ای بوده که این شرکت از یک سو با افزایش ضرر و زیان و از سوی دیگر با افت تولید و کیفیت محصولات خودرویی مواجه شده است. روندی که در نهایت نمره مردودی برای آقای مدیرعامل به همراه داشته است.

این در شرایطی است که با تغییر وزیر صمت و حضور محمد اتابک در وزارت صنعت، معدن و تجارت و حکم وی برای فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایدرو، خبر های رسیده به تابناک، از برکناری قریب الوقوع عظیمی از مدیرعاملی ایران خودرو حکایت دارد.

عظیمی که از ضعیف ترین مدیران عامل ایران خودرو در چند دهه اخیر بوده و این شرکت خودرویی را تا آستانه اخراج از بازار سهام برده بود، حالا باید برای جلسه تودیع و معارفه در جاده مخصوص آماده کند.

مدیرعامل جدید ایران خودرو در دولت پزشکیان چه کسی است؟

پیگیری های تابناک از منابع مطلع در حوزه خودرویی وزارت صمت و ایدور نشان می دهد که در حال حاضر نام پنج نفر به عنوان گزینه های روی میز هیئت مدیره ایران خودروست. افرادی که با صنعت خودرو آشنایی دارند و به ترتیب احتمالِ ریاست بر ایران خودرو به شرح زیر هستند،


۱- محمدحسین محمدزاده

محمدزاده اسفند سال قبل با حکمی از سوی عظیمی مدیرعامل ایران خودرو به عنوان مدیرعامل ایران خودرو دیزل منصوب شد و حالا با گذشت هفت ماه، نامش در میان گزینه های اصلی مدیرعاملی ایران خودرو مطرح شده است.

۲- مهدی صادقی نیارکی

صادقی نیارکی در حال حاضر نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است و پیش از این در دولت سیزدهم با حکم معاون وزیر صمت به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه ایدرو منصوب شده بود. صادقی همچنین در سال ۱۳۹۹ و در دولت روحانی با حکم مدرس خیابانی، به عنوان معاون امور صنایع وزارت صمت مشغول به کار شده بود.

۳- کیانوش پورمجیب

پورمجیب از سال ۱۳۸۱ در گروه ایران خودرو مشغول به کار است و تابستان سال گذشته به عنوان مدیرعامل ساپکو منصوب شد، شرکتی که مسئولیت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو را بر عهده دارد و حالا پورمجیب سومین گزینه روی میز برای مدیریت ایران خودروست.

۴- جواد سلیمانی

سلیمانی از مدیرانی است که سابقه مدیرعاملی در خودروسازی سایپا و پتروشیمی تبریز را در کارنامه کاری خود دارد. وی که در دولت روحانی به عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت داشت، پس از سه سال در زمستان ۱۴۰۰ به یکباره از سایپا خداحافظی کرد.

۵- حمید مرادی

مرادی سال ۹۶ با حکم یکه زارع به عنوان قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد. وی طی این سال ها مدیرعاملی شرکت های تام ایران خودرو و پالایش نفت جی و پتروشیمی جم را بر عهده داشته است و حالا نامش در میان گزینه های مدیرعاملی ایران خودرو دیده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایران‌خودرو دیزل پاسخ

    باسلام محمدزاده دیزل را تعطیل کرده همه ی کارکنان ناراضیند می‌خوان بگذارند مدیر عامل ایرانخودرو؟

  • ناشناس پاسخ

    گزینه اول به نظر صلاحیت بیشترب دارد

  • ناشناس پاسخ

    دکتر علی مرادی مدیرسابق بازرسی ایران خودرو

  • ناشناس پاسخ

    خطیبی بهتره...

  • محسن مرتضوی پاسخ

    به نظرم مهندس علیرضا میرزاپورطالمی ،که از مدیران بادسواد ، فنی ، دلسوز و پیگیرخودرو سازی بوده.
    و با درایت و تجربه چندین کارخانه ورشکسته وچندین پروژه که خیلی از مدیران نتوانسته بودند راه اندازی کند ، ایشان راه اندازی و به تولید و سود دهی رساند ، درعرض سه سال 17 نوع ماشین آلات سنگین راه سازی مثل انواع بیل میکانیکی ، لودر ، گریدر ، بلدوزور ، دامپ تراک ساخت داخل کرد. که بعضی از آنها فقط در سه کشور ژاپن ، آمریکا ، چین قابلیت تولید داشت .در عرض یکسال بعنوان مدیر پروژه اتوبوس ، اتوبوس شهری را درشرکت زامیاد تولید و نهایی کرد. که حدود 12 سال هیچ مدیری نتوانست بود تولید کند. که حتی شرکتهای چینی اورا تحسین می کنن. و او را میخواهند.
    او شایسته مدیرعاملی ایرانخودرو و سایپا است. تا این شرکت های زیان ده را از این منجلاب و بد بختی نجات دهد ، وبرای کارگران زحمت کش لذت کارکردند و بردن روزی حلال را تجربه کنند.
    فقط مهندس علیرضا میرزاپورطالمی مرد پر انرژی،دلسوز،پیگیر به درد مدیرعامل ایرانخودرو و سایپا میخورد.