هشدار خودروساز کره ای؛ هیوندای نشت هیدروژن دارد! مراقب آتش سوزی باشید
خودروساز کره ای می گوید نکسو به دستگاه کاهش فشار با فعال سازی حرارتی مجهز است. این دستگاه گاز هیدروژن را به بیرون تخلیه می کند.
خودروساز کره ای می گوید نکسو به دستگاه کاهش فشار با فعال سازی حرارتی مجهز است. این دستگاه گاز هیدروژن را به بیرون تخلیه می کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از دیجیاتو، هیوندای نکسو خودروی با پیل سوختی هیدروژنی است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون تولید می شود. این خودرو دچار مشکل نشت هیدروژن شده است.
هیوندای نکسو خودرویی با پیل سوختی هیدروژنی است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون تولید می شود. اکنون هیوندای به مالکان نکسو هشدار داده اتومبیلشان را خارج از خانه پارک کنند؛ زیرا امکان نشت هیدروژن در این مدل وجود دارد. این نشت در فضاهای بسته احتمال وقوع آتش سوزی گسترده را افزایش می دهد.
مشکل هیوندای نکسو شیر فشارشکن است که در برخی مدل ها ایراد دارد. این شیر نشتی ایجاد می کند که در فضاهای سربسته خطرآفرین است. درصورتی که منبع حرارتی در این فضاها وجود داشته باشد، امکان آتش سوزی وجود دارد. تحقیقات هیوندای نشان داده حتی امکان نشت گاز از نکسو هنگام رانندگی با آن وجود دارد.
هیوندای برای رفع مشکل نکسو ۱۵۴۵ دستگاه از این مدل را که در ایالات متحده فروخته شده بودند، فراخوان کرده است. این مدل ها بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ ساخته شده اند. هیوندای از مالکان خواسته تا پیش از بررسی فنی خودروها، اتومبیل ها را خارج از پارکینگ و تا حد امکان دور از منازل مسکونی و ساختمان های تجاری پارک کنند. فراخوان کراس اوور نکسو تأثیر منفی بر بازار خودروهای هیدروژنی خواهد داشت، به ویژه اینکه فروش این خودروها طی سالیان گذشته بسیار آهسته پیش می رفت.
مشکل هیوندای نکسو چیست؟
خودروساز کره ای می گوید نکسو به دستگاه کاهش فشار با فعال سازی حرارتی مجهز است. این دستگاه گاز هیدروژن را به بیرون تخلیه می کند. وظیفه این دستگاه بررسی میزان حرارت مخزن هیدروژن است. درصورتی که مخزن بیش از حد گرم شود، این دستگاه بخشی از هیدروژن ذخیره شده در مخزن را به بیرون هدایت می کند تا از افزایش فشار آن جلوگیری کند. این هیدروژن از طریق لامپ های شیشه ای تخلیه می شود. این لامپ ها با رسیدن به دمای کاری ازپیش تعیین شده، می شکنند.
این مکانیسم بسیار هوشمندانه و البته پیچیده به نظر می رسد اما مشکل بزرگی دارد. لامپ های شیشه ای به دلیل آسیب های خارجی، دچار ترک های ریز می شوند. درصورتی که لامپ ها بر اثر ترک ها می شکنند، گاز هیدروژن در حالت عادی از خودرو خارج می شود. این فرایند صدای شدید باد و ابر سفید مه مانند را در بخش عقب خودرو ایجاد می کند. هیوندای این مشکل را آوریل کشف کرد؛ زمانی که گزارش هایی مبنی بر نشت هیدروژن از مدل نکسو در کره جنوبی منتشر شدند. پس ازآن، فراخوان هایی برای رفع نقص در کانادا و ایالات متحده منتشر شده است. هنوز مشخص نیست این نقص چه تعداد آتش سوزی را ایجاد کرده است. هیوندای برای رفع این نقص، تمامی قطعات شیشه ای را با قطعات فلزی جایگزین می کند.