بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ فرودگاه دزفول بی‌بهره از اعتبارات دولتی

فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی است که زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و بدلیل نیاز منطقه علاوه بر پروازهای نظامی وظیفه جابجایی مسافران را نیز برعهده دارد.

فرودگاه دزفول بی‌بهره از اعتبارات دولتی
تین نیوز

فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی است که زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و بدلیل نیاز منطقه علاوه بر پروازهای نظامی وظیفه جابجایی مسافران را نیز برعهده دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا مدیر فرودگاه دزفول نیز در این خصوص گفت: فرودگاه دزفول از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و پرواز هم‌زمان سه هواپیما درگذشته نشان از وجود ظرفیت‌های فراوان در این فرودگاه است.

افزایش پروازهای فرودگاه دزفول از آذر

امیر مجتبی شهری افزود: گفت: انتظار می‌رود در آذرماه با انجام عملیات تعمیر و اورهال هواپیماها تعداد پروازهای فرودگاه دزفول افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه سالانه بین 10 تا 13 هزار نفر از طریق فرودگاه دزفول جابجا می‌شوند، اظهار داشت: اگر پروازهای چارتری در دزفول فعال شود گام مثبتی در جهت توسعه شهرستان دزفول برداشته می‌شود

مدیر فرودگاه دزفول افزود: اکنون در رمپ پروازی فرودگاه دزفول فقط یک پرواز جای می‌گیرد که در صورت تداخل پرواز از رمپ نظامی فرودگاه دزفول استفاده می‌شود.

شهری اظهار داشت: برای تامین رمپ پروازی، سالن و ترمینال برای فرودگاه دزفول حدود 52 میلیارد ریال برآورد شده بود.

امکان احداث فرودگاه دیگر در منطقه نیست

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره گفت: اجازه پروازهای بین‌المللی از طریق فرودگاه دزفول با دریافت مرز هوایی اخذ شده است ولی باید زیرساخت‌های لازم برای این پروازها ایجاد شوند.

عباس پاپی‌زاده تامین سردخانه، انبار و پایانه را برای فرودگاه دزفول ضروری دانست و افزود: تامین زیرساخت‌های لازم برای پروازهای بین‌المللی فرودگاه دزفول به حداقل یکسال و نیم زمان نیاز دارد.

او درخصوص کاهش پروازهای فرودگاه دزفول نیز گفت: فرودگاه دزفول یک فرودگاه نظامی و زیرنظر ستاد کل نیروهای مسلح است و همین امر اجازه اختصاص ردیف بودجه دولتی به این فرودگاه را نمی‌دهد و مجبوریم هندلینگ را خصوصی انتخاب کنیم.

این عضو مجلس شورای اسلامی افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی شروطی دارند که فرودگاه دزفول به دلیل این‌که زیرنظر سازمان هواپیمایی کشور نیست توان تامین شرایط را ندارد لذا مشکلاتی در برقراری پروازها ایجاد می‌شود.

پاپی‌زاده افزود: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های انجام شده توانستیم تعداد پروازها را از هفته‌ای 2 پرواز به حدود 20 پرواز افزایش دهیم که این نشان می‌دهد امکان افزایش پرواز وجود دارد.

او با بیان این‌که امکان احداث فرودگاه دیگر در منطقه نیست، گفت: نگهداری، مدیریت و اعتبارات این فرودگاه متعلق به نیروهای مسلح است.

فرودگاه دزفول اعتبارات دولتی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر دزفول و نماینده فرمانداری این شهرستان گفت: در فرودگاه  دزفول هیچ اعتبارات دولتی برای فرودگاه دزفول در نظر گرفته نشده است.

فرهاد جاموسی گفت: تاکنون فقط بنیاد برکت با مساعدت دکتر مخبر دزفولی حدود 40 میلیارد ریال برای این فرودگاه کمک کرده که صرف آسفالت و جاده‌سازی آن شده است.

او کمبود زیرساخت‌ها و نداشتن اتوبوس کافی و ترمینال را مهم‌ترین مشکل فرودگاه دزفول دانست و افزود: حداقل 15 اتوبوس برای جابجایی مسافران نیاز است ولی فقط 6 اتوبوس در فرودگاه فعالیت می‌کنند.

این عضو شورای شهر به فقدان آتش‌نشانی مستقل در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم ضمن اینکه برای برج مراقبت فرودگاه نیز 10 میلیارد ریال قرض گرفته‌ایم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.