بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

عقب‌ ماندگی راه‌ های خوزستان در هوشمندسازی

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در بحث هوشمند سازی جاده ها عقب ماندگی وجود دارد، گفت: عمده تصادفات در جاده های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر، کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی مبالاتی دارند.

عقب‌ ماندگی راه‌ های خوزستان در هوشمندسازی
تین نیوز |

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در بحث هوشمندسازی جاده ها عقب ماندگی وجود دارد، گفت: عمده تصادفات در جاده های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر، کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی مبالاتی دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید رحیمی ، با اشاره به وضعیت دوربین های نصب شده در محورهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ دوربین ثبت سرعت و سه دوربین توزین در حال حرکت، در محورهای خوزستان نصب شده اند و تخلفات را ثبت می کنند.

وی افزود: ۱۸ هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد برای این میزان راه، تنها این تعداد دوربین وجود دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص تاثیر کمبود شدید دوربین ها در وقوع حوادث گفت: هرچه در هوشمندسازی و کنترل تخلفات بیشتر عمل شود، طبیعتا قانون مندی رانندگان بیشتر می شود بنابراین نصب و فعال بودن دوربین ها در محورها بسیار در این زمینه تاثیرگذار است.  

وی افزود: در مسیر تهران – قم در هر پنج کیلومتر یک دوربین و در محور کاشان – اصفهان – قم هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین نصب شده است اما با توجه به وسعت راه های خوزستان، در هوشمندسازی عقب ماندگی وجود دارد. باید در خصوص هوشمندسازی و نصب دوربین ها بسیار کار شود تا به میزان متعارف و مورد نیاز برسیم.

رحیمی گفت: عمده تصادفات در جاده های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی مبالاتی دارند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های یک هفته اخیر، ۵.۵ میلیون تردد در شش روز در خوزستان انجام شده است و حدود یک میلیون از این ترددها مربوط به تردد خودروهای سنگین بوده است.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: خوزستان، استان خاصی است و نمی توان آن را با بسیاری از استان های دیگر مقایسه کرد. جاده های خوزستان ترانزیت شمال – جنوب و جنوب – شمال کشور هستند و از طرف دیگر، خوزستان یک استان صنعتی است و ترددهای شرکت های اطراف در آن بسیار زیاد است.

وی گفت: اگر می خواهیم به چالش های خوزستان بپردازیم باید به راه بپردازیم. راه های خوزستان اغلب دو طرفه هستند، از نظر ایمنی مشکل دارند و نقاط حادثه خیز بسیار زیادی داریم که در خصوص رفع نقاط حادثه خیز آن گونه که باید عمل می شد، عمل نکرده ایم. هر چند اکنون اقدامات خوبی در حوزه راه های خوزستان در حال انجام است اما حجم عقب ماندگی در سال های گذشته در حوزه راه بسیار زیاد است و هر آنچه کار می شود، دیده نمی شود.

وی افزود: متاسفانه حجم تصادفات در محورهای خوزستان رو به فزونی است و باید مردم کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.