بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

تخلیه و بارگیری ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر خوزستان

۱۴۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می دهد.

تخلیه و بارگیری ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر خوزستان
تین نیوز

۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان امروز ۱۰ تیرماه با اشاره به جایگاه بنادر خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زنجیره تامین کالای اساسی اظهار کرد: تسریع در روند خروج کالای اساسی و تسهیل فرآیند ورود آن به بنادر در دولت سیزدهم به منظور ارتقاء امنیت غذایی کشور از اهمیت برجسته ای برخوردار است و در این راستا با هم افزایی دستگاه های اجرایی ذیربط ۴۷ میلیون تن کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد که سهم ۶۶ درصدی در تامین کالای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین در تشریح رویه های گمرکی در بازه زمانی یاد شده افزود: میزان واردات کالا ۵۷ میلیون تن و صادرات نیز طی این مدت ۷۱ میلیون تن بوده است.

گرایلو ادامه داد: رویه گمرکی کابوتاژ در سه ساله دولت سیزدهم۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و ترانزیت خارجی بیش از ۶ میلیون تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت های بندری و دریایی با هدف افزایش توان عملیاتی بنادر خوزستان در ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان و صاحبان کالا بیان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی به این منظور اختصاص داده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.