بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

لایروبی 10 میلیون مترمکعبی اسکله ها و آبراه های بندر امام

تعداد کشتی های ورودی به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بیش از 3 درصد افزایش در سه ماهه نخست سال جاری به 407 فروند رسید.

لایروبی 10 میلیون مترمکعبی اسکله ها و آبراه های بندر امام
تین نیوز

تعداد کشتی های ورودی به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بیش از 3 درصد افزایش در سه ماهه نخست سال جاری به 407 فروند رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سجاد سبزیوند معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: در بازه زمانی مذکور 2 هزار و 115 مورد عملیات خدمات رسانی به این تعداد شناور ارائه شد که شامل 6 هزار و 161 ساعت عملیاتی دریایی ایمن می شود.

سبزیوند همچنین افزود: یک هزار و 672 مورد خدمات راهنمایی به شناورهای متردد به این مجتمع بزرگ بندری در سه ماهه نخست سال جاری ارائه شد که بیش از 5 هزار ساعت عملیات بوده است. 

به گفته وی؛ ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی توسط بخش عملیات دریایی این مجتمع بندری به 142 فروند کشتی متردد به اسکله های تأسیسات نفتی و  پتروشیمی همجوار که از 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است، نشان از اهمیت و نقش به سزای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با 21 واحد فعال تولیدی و 26 میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی های حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی است. 

سبزیوند با اشاره به پایش شبانه روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام 20 مورد امداد و نجات به شناورهای متردد خبر داد که 12 مورد مربوط به ارائه خدمات پزشکی به دریانوردان و 8 مورد نیز برای نجات جان افراد مضطر در دریا بوده است.

وی با اشاره به انجام 10 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در محدوده اسکله ها و مسیر آبراه ها با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناورها از رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان آموزش، ارتقا دانش حرفه ای دریانوردان و صدور گواهینامه شایستگی دریانوردی از جمله وظایف حاکمیتی این اداره کل عنوان کرد و گفت: 949 مدرک دریایی مشتمل بر گواهی ایمنی چهار گانه، بازآموزی ایمنی و کمک های اولیه در مدت مذکور برای دریانوردان خوزستانی صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.