بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

۱۳.۷ درصد ارزش صادرات کشور به خوزستان اختصاص دارد

۱۵ درصد ارزش وزنی و ۱۳.۷ درصد ارزش دلاری صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال توسط این استان انجام شده است.

۱۳.۷ درصد ارزش صادرات کشور به خوزستان اختصاص دارد
تین نیوز

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: ۱۵ درصد ارزش وزنی و ۱۳.۷ درصد ارزش دلاری صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال توسط این استان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا فلاح در کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: طی سه ماهه امسال ۵.۷ میلیون تن صادرات به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار صادرات از استان انجام شده است که ۳۳ درصد به لحاظ ارزی و ۳۶ درصد به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فلاح گفت: همچنین در همین مدت ۲.۱ میلیارد دلار واردات کالا انجام شده که به دلیل هدفگذاری وزارت صمت در تخصیص ارز و نظام مند شدن تامین مواد اولیه و کالای اساسی باعث افزایش واردات شده است.

به گفته وی خوراک دام، جو و گندم ،محصولات کشاورزی و پتروشیمی، مواد معدنی و لوازم خانگی بیشترین کالاهای صادراتی از استان است.

وی تصریح کرد: تقویت ارتباطات با کشور عراق باعث شده که صادرات به این کشور بسیار رونق یابد و اگر این روند ادامه یابد به طور حتم بازار عراق را در دست خواهیم گرفت.

دبیر اتاق بازرگانی خرمشهر نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اگر در استان زمینه مهیا و مشکلات بر سر راه بخش خصوصی برداشته شود بازرگانان استان توانایی صادرات چند برابر بشتر از زمان حال را دارند.

کامران مالکیان با اشاره به مشکلات بر سر راه صادرات خرما افزود: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان خرما به دلیل مشکلاتی که در مرزهای استان و بنادر وجود دارد محصولات خود را از مرزهای سایر استان ها صادر می کنند.

وی بیان کرد: هیچ برنامه ای برای تولید، فرآوری و صادرات خرما در استان وجود ندارد و ضروری است در این بخش آسیب شناسی انجام شود.

خوزستان مقام دوم صادرات و مقام سوم واردات کشور را دارد.

کشورهای ترکیه، کویت، هند، پاکستان، چین، عراق و امارات کشورهای مورد هدف صادرات خوزستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.