بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

رشد قارچ گونه مطب ها و معضل ترافیک شهری اهواز/زور شهرداری به پزشکان نمی رسد

مطب ها و مجتمع های پزشکی در برخی نقاط اهواز، علاوه بر مشکلات ترافیکی و برهم زدن نظم شهری موجب نارضایتی ساکنان آن مناطق شده است با این حال تاکنون کسی نتوانسته برای این مساله نسخه ای بپیچد.

رشد قارچ گونه مطب ها و معضل ترافیک شهری اهواز/زور شهرداری به پزشکان نمی رسد
تین نیوز

رشد قارچ گونه مطب ها و مجتمع های پزشکی در برخی نقاط اهواز، علاوه بر مشکلات ترافیکی و برهم زدن نظم شهری موجب نارضایتی ساکنان آن مناطق و همینطور بیماران مراجعه کننده به مطب ها شده است با این حال تاکنون کسی نتوانسته برای این مساله نسخه ای بپیچد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رشد بی رویه مطب های پزشکی، مجتمع های درمانی و آزمایشگاه ها در منطقه کیانپارس اهواز موجب شده تا شهروندان ساکن در این منطقه با مشکلات عدیده ای رو به رو شوند به طور معمول از حوالی ساعت ۱۶ تا ساعت۲۱ ترافیک و گره های سنگین ترافیکی در گرمای سوزان اهواز مردم را کلافه و عصبانی می کند.

نبود پارکینگ نه فقط برای بیماران و مراجعه کننندگان بلکه کارکنان مجتمع های پزشکان موجب شده تا ساکنان مناطق مسکونی هر روز شاهد درگیری های بر سر جای پارک یا پارک کردند خودروها جلوی درب منازلشان باشند اما انگار گوش شنوایی برای رفع این معضل که گریبان گیر مردم شده است وجود ندارد.

این مشکل که صدای بسیاری از شهروندان مناطق اهواز به ویژه کیانپارس را درآورده است از یک سال بیش تشدید شده است و هر روز بر تعداد مطب های پزشکی و ساختمان های پزشکان افزود می شود و عملا منطقه کیانپارس اهواز در بعدازظهرها به دلیل هجوم جمعیت قفل می شود اما تا به امروز کسی نتوانسته است برای این مساله که آسایش شهروندان را بر هم زده است نسخه ای بپیچد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به رشد بی رویه مطب ها و مجتمع های پزشکی در برخی نقاط شهری اهواز از جمله منطقه کیانپارس می گوید: ما به تنهایی زورمان به پزشکان نمی رسد.

حجت اله سلیمانی روز چهارشنبه در نشست خبری اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز توضیح داد: برخی پزشکان برای مطب یا مجتمع درمانی خود ابتدا پروانه مسکونی می گیرند و پس از اتمام کار آن را تغییر کاربری می دهند هرچند در این زمینه برخی دستگاه ها کم کاری می کنند اما دود آن در چشم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری می رود.

وی با تاکید بر اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک به تنهای توان مقابله با پزشکان را ندارد گفت: دادستان استان به این مساله ورود کرده است و پیرامون توسعه بیمارستان ها بدون ضوابط یا بدون پارکینگ نشست های مختلفی برگزار شده و گزارش های در این زمینه تهیه شده است.

معاون شهرداری اهواز بیان کرد: قرار است مجتمع هایی که بدون رعایت ضوابط ساخته شده اند فراخوانده شوند تا آن هایی که پارکینگ ندارد اقدام به ایجاد پارکینگ کنند یا مطب های خرد جابجا شوند.

وی فرآیند جابجایی و تغییر در روند فعلی مطب های پزشکی را فرآیند سخت و سنگین خواند.

سلیمانی در خصوص شهرک سلامت گفت: یک دهه است که مساله ایجاد شهرک سلامت مطرح شده است اما تا کنون کلنگ زنی هم نشده است.

وی در ادامه معضل ترافیک ایجاد شده ناشی از حضور مطب های پزشکی را معضلی در سراسر کشور خواند و توضیح داد: در نشستی که بهمن ماه سال گذشته در اهواز میزبان معاونان حمل و نقل کلانشهرها بودیم همه معضل شماره یک شهر خود را تمرکز مطب پزشکان عنوان کردند از این رو این مساله یک چالش فراگیر در کل کشور است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز تاکید کرد: قانون در زمینه مطب پزشکان ۲ پهلو است چراکه اعلام کرده پزشک در محل سکونت خود می تواند طبابت کند ولی متاسفانه پزشکان با استفاده از این قانون اقدام به احداث مجتمع های پزشکی می کنند.

وی با اشاره به لابی قدرت پزشکان ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان مجلس پزشک هستند و خودشان منعفت دارند.

سلیمانی با اشاره به رشید بودجه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: بودجه این معاونت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲.۵ برابر افزایش یافت و در سال جاری نیز رشد بیشتری را نسبت به دیگر سازمان ها و معاونت ها ثبت کرد و به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: پروژه قطار شهری اهواز به علت اختلاف میان پیمانکار و شهداری اهواز چندین سال متوقف بود اما پس از گرفتن رای دادگاه این پروژه دوباره فعال شده است و اکنون ایستگاه های آن از پیمانکار به شهرداری واگذار شده است.

معاون شهرداری اهواز با بیان اینکه ششم مرداد ماه جاری تفاهم نامه آغاز کار جدید در پروژه قطار شهری منعقد می شود توضیح داد: براساس قرارداد جدید فاز یک و ۲ این پروژه برای ۱۱ کیلومتر و چهار ایستگاه با ۶۰ هزار میلیارد ریال در ۱۸ ماه تکمیل می شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه اندازی خط بی. آر. تی در اهواز گفت: این طرح دارای ۲۷ ایستگاه است که ایستگاه چهارشیر آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین ایستگاه منطقه دروازه نیز در حال تکمیل است.

سلیمانی تاکید کرد: در تلاش هستیم خط بی. آر. تی اهواز با هشت ایستگاه از مهر سال جاری فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اتوبوس های شهرداری اهواز توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته تعداد اتوبوس های شهرداری اهواز روند نزولی داشته و در نهایت مدیریت جدید شهری در سال ۱۴۰۰ تنها دارای ۸۰ اتوبوس فعال بود اما با اقدامات انجام شده این تعداد در ابتدای مهرماه به ۲۵۰ و سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ دستگاه می رسد.

معاون شهرداری اهواز بیان کرد: از سوی مسئولیت های اجتماعی شرکت های مستقر در اهواز حتی یک ریال بابت توسعه ناوگان همگانی به اهوار تزریق نشده است. تنها بدهی های شرکت های دولتی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که بدهی های خود را در بهترین زمان ممکن پرداخت کرد و توانستیم قرارداد طلایی خرید ۶۵ اتوبوس را منعقد کنیم. در این قرارداد، ۸۰ درصد مبلغ خرید اتوبوس ها از طریق یارانه دولتی تامین می شود و بقیه منابع خرید اتوبوس ها از طریق منابع نقدی شهرداری یا اوراق مشارکت تامین شده است.

سلیمانی بیان کرد: قرارداد خرید شش ون برقی هم منعقد و از این تعداد دو دستگاه تحویل گرفته شده است که در بهشت آباد خدمات می دهند. چهار دستگاه دیگر را هم تا ۲۰ روز دیگر تحویل می گیریم و در خیابان امام در مرکز شهر خدمات خواهند داد. چهار دستگاه دیگر هم خریداری می کنیم که ابتدا در مرز چذابه در اربعین خدمات می دهند و بعد در هسته مرکزی شهر به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه نصب دوربین های نظارت تصویری سال گذشته پنج برابر و امسال به ۱۰ برابر سال گذشته افزیش خواهند یافت افزود: سال گذشته تعداد کشته های تصادفات، ۲۵ نفر معادل حدود ۲۱ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

معاون شهرداری اهواز خط کشی معابر، ایمن سازی درب ۱۰۰ مدرسه حادثه خیز، استانداردسازی گذرگاه های عابر پیاده، خرید تجهیزات چراغ فرمان ها و نصب پیام ها و تصاویر هشدارآمیز در خصوص آموزش فرهنگ رانندگی و ترافیک، عملیات اجرایی پل عابر پیاده درب استادیوم به ارزش ۵۳ میلیارد ریال، انعقاد قرارداد پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز، هدفگذاری رفع ۱۴۶ نقطه حادثه خیز در سطح شهر، ساخت و نصب تابلوهای مسیر را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.