بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

رعایت کامل اصول پدافند غیرعامل در تمامی بخش های سازمان بنادر و دریانوردی

پیاده سازی و اجرای کامل اصول پدافند غیرعامل در تمامی بخش های سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی مشهود است و این نشان از اهمیت این موضوع نزد مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی دارد.

رعایت کامل اصول پدافند غیرعامل در تمامی بخش های سازمان بنادر و دریانوردی
تین نیوز

معاون امور زیربنایی پدافند غیرعامل کشور گفت: پیاده سازی و اجرای کامل اصول پدافند غیرعامل در تمامی بخش های سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی مشهود است و این نشان از اهمیت این موضوع نزد مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی طزری معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیأت همراه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: پیاده سازی و اجرای کامل اصول پدافند غیرعامل در تمامی بخش های سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی مشهود است و این نشان از اهمیت این موضوع نزد مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی دارد.

طزری با قدردانی از مشارکت و همدلی تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی در اجرا و پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل در فعالیت های بندری بیان داشت: آسیب شناسی نقاط قابل بهبود به منظور ارتقاء توان و آمادگی در برابر تهدیدات همواره می باید در اولویت کاری مدیران و کارشناسان قرار بگیرد. 

نکات قابل توجه در رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل 

وی با اشاره به برگزاری مطلوب رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل در سال گذشته بر لزوم تداوم برگزاری ادواری این رزمایش ها در سطح ملی و بهره گیری از ارزیابی نتایج و پیگیری جهت رفع کاستی ها و آسیب ها تأکید و تصریح کرد: مدیریت فرماندهی صحنه و کیفیت اطلاع رسانی در حوزه رسانه ای  از نقاط بارز این رزمایش بود که می باید با اتکاء براین توانایی ها برای ارتقاء بیشتر آمادگی کوشش کرد.

معاون امور زیربنایی پدافند غیرعامل در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جوانب مختلف حوزه پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: عینیت بخشی به گزارش های ارائه شده به نحوی که در تطابق با کارهای انجام شده باشد و ارتقاء مستمر آمادگی جهت تقویت بازدارندگی از اهمیت نکاتی بود که مقام معظم رهبری همواره بر آنان تأکید داشته است.

نقش آفرینی در پازل دفاعی کشور

طزری با بیان اینکه دفاع نظامی پرهزینه است و می باید با بهره گیری از اصول دفاع غیرعامل  زیرساخت های حیاتی کشور را از تهدیدها و آسیب ها مصون نگه داشت، گفت: در پازل دفاعی کشور همه ما دارای نقشی هستیم که می باید با آگاهی از آن و ارتقاء آمادگی‎ها و شناسایی آسیب ها و بهره گیری از تجربه های قبلی نقش آفرینی کرده و موجب تداوم کارکرد ساختار بازرگانی و اقتصادی کشور شویم.

وی با اشاره به پروژه مطالعاتی پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) که با پیشرفت مطلوب به نتایج مشخصی رسیده است، تصریح کرد: در جریان این پروژه مطالعاتی 82 مورد به عنوان اقدامات لازم احصا شده است که می توان با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور به مثابه نقشه راه از آن بهره برد.

پیشرفت مطلوب پروژه های عمرانی با رویکرد پدافند غیرعامل در بندر امام خمینی(ره)

معاون امور زیربنایی پدافند غیرعامل کشور، پروژه های تعریض و تعمیق کانال دسترسی دریایی آبراه خورموسی و احداث کانال پشتیبان به موازات آن، احداث دیوارهای حفاظتی پیرامون مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر تابعه و جاده دسترسی اضطراری به مجتمع بندری را از اهم نتایج این مطالعات برشمرد که دو مورد نخست آن با پیشرفت قابل توجهی احداث و تکمیل شده اند.

هم افزایی در پیاده سازی جامع اصول پدافند غیرعامل

در ادامه نشست مشترک ابوطالب گرایلو طی سخنانی اهم اقدامات و چالش های این حوزه را مطرح کرده و در خصوص آسیب شناسی نقاط قابل بهبود گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و نیازمندی ها مطرح کرد.

گرایلو در این گزارش با اشاره به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تأمین بیش از 70 درصد از کالاهای اساسی کشور، بر لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی دیگر در تأمین زیرساخت های مورد نیاز شهری، هم افزایی صنایع پتروشیمی و تأمین نیروهای انسانی متخصص حوزه دریایی و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در صدور مجوزهای لازم برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز تأکید کرد.

بازدید از نحوه برگزاری رزمایش مقابله با تهدیدات سایبری که به طور همزمان در این مجتمع بندری امام خمینی(ره) توسط کارشناسان حوزه فاوا در حال اجرا بود، از بخش های دیگر بازدید معاون امور زیربنایی پدافند غیرعامل کشور و هیأت همراه  در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.