بازدید سایت : ۳۶۳۶۲
انجام سفر دریایی آزمایشی از خرمشهر به بصره؛

با یک خط دریایی؛ بندر خرمشهر به بصره وصل می‌ شود

سفر دریایی آزمایشی خرمشهر به بصره با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق و سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

با یک خط دریایی؛ بندر خرمشهر به بصره وصل می‌ شود
تین نیوز

سفر دریایی آزمایشی خرمشهر به بصره با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق و سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی روز شنبه در حاشیه سفر دریایی آزمایشی خرمشهر به بصره عراق گفت: بندر خرمشهر علاوه بر اربعین حسینی، آماده برقراری سفر دریایی دائم به عراق در طول سال است.

علی اکبر مرزبان افزود: برقراری و راه‌اندازی خط دریایی از بندر خرمشهر به بصره و برعکس از جمله اولویت‌های مهم کاری در راستای سیاست های دریایی محور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین وزیر راه و شهرسازی، مذاکرات و بازدیدهای زیادی میان بندر خرمشهر و بندر بصره برقرار شد که خوشبختانه ۲ طرف برای برقراری سفر در ایام اربعین حسینی و خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) اعلام آمادگی کردند.

مرزبان اظهار کرد: بندر خرمشهر درصدد برقراری منظم و دائم خط بین‌المللی میان خرمشهر و بصره در طول سال و افزایش مراودات ۲ کشور در همه محورها و زمینه‌ها است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: شناور بخش خصوصی با ظرفیت ۳۲۰ مسافر آماده شده و زمینه برقراری سه سفر دریایی در ایام اربعین حسینی وجود دارد.

بندر خرمشهر دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.