بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

استقرار ۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در ۸ مرز ایران و خاک عراق

پیش بینی ۱۰ میلیون سفر رفت و برگشت اربعین

استقرار ۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در ۸ مرز ایران و خاک عراق
تین نیوز

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور گفت: این قرارگاه در اربعین امسال با ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه ون خدمت رسانی به زوار حسینی(ع) را در هشت مرز ایران و ۴ مرز داخل خاک عراق از پارکینگ ها و پایانه های مسافری شهرهای مقصد تا پایانه های مرزی منتهی به خاک عراق بر عهده دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با اشاره به برگزاری نشست قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور افزود: در این نشست با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، ظاهر الفرطوسی استاندار میسان عراق، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وضعیت تردد و جابجایی زوار اربعین حسینی(ع) در مرز چذابه بررسی شد.

ضامنی از آمادگی کامل قرارگاه برای تردد زائرین خبر داد و گفت: برنامه ریزی، هماهنگی، ایجاد قرارگاه های فنی، پشتیبانی و اجرایی در ۲ مرز ورودی در شرق «میرجاوه و ریمدان» و ۶ مرز خروجی به خاک عراق «باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه» و همچنین ۴ مرز داخل خاک عراق« منذریه، زرباطیه، چذابه و شلمچه» به منظور ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین صورت گرفته است.

پیش بینی ۱۰ میلیون سفر رفت و برگشت اربعین

وی ادامه داد: برنامه ریزی مناسب برای تأمین ناوگان مورد نیاز در مرزهای ورودی، خروجی و خاک عراق به منظور جابه جایی زائران حسینی (ع) با پیش بینی ۱۰ میلیون سفر در رفت و برگشت انجام شده است.

ضامنی درباره تعداد ناوگان مستقر در مرز چذابه نیز گفت: مرز چذابه با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در نقل و انتقال زائرین حسینی خدمت رسانی می کند و ۴۰ دستگاه اتوبوس هم در خاک عراق از شیب تا العماره وظیفه انتقال زائرین را بر عهده دارند.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور ادامه داد: در داخل ایران نیز با ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ ها تا پایانه مرزی زوار حسینی را جابجا خواهیم کرد.

انتقال اتباع خارجی از شهرهای هدف به مرز چذابه با ۵۰ ون

وی گفت: البته از مرز چذابه علاوه بر ایرانی ها، اتباع خارجی نیز از این مسیر تردد خواهند داشت و طبیعتاً در روزهای آتی شلوغ تر خواهد شد و ۵۰ دستگاه ون نیز کار انتقال اتباع خارجی از شهرهای هدف به مرز چذابه را انجام خواهند داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.