بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

خروج بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از کشور

پیش بینی ۳ هزار پرواز برای جابجایی زوار

خروج بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از کشور
تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار پرواز پیش بینی شده است که ۵۰۰ هزار نفر را رفت و برگشتی از ۲۸ فرودگاه کشور به دو فرودگاه نجف و بغداد جابه جا می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید کمال هادیانفر امروز ۲۹ مردادماه در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین را عهده دار است و در این زمینه از ۸ ماه گذشته تمهیدات و پیش بینی ها صورت گرفت تا سفری بدون دغدغه برای زوار اربعین فراهم شود.

هادیانفر افزود: بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از کشور خارج شده اند. بر این اساس، ۳۱ درصد زوار از ناوگان عمومی هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای استفاده کرده اند. امسال نیز برای اولین بار با هماهنگی دولت عراق، کشتی از مسیر خرمشهر به بصره و بالعکس زوار را جابه جا می کند.

وی گفت: اتوبوس های پیش بینی شده متناسب با ظرفیت است اما رفت زائران تدریجی بوده و اکنون در پیک سوم رفت به سر می بریم و تا جمعه صبح ادامه خواهد داشت. از روز جمعه حجم برگشت زوار با اولویت مرز زمینی مهران و شلمچه افزایش خواهد یافت. تاکنون ۶۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه خارج شدند و ۲۵۰ هزار نفر بازگشته اند و دو سوم زوار در عراق به سر می برند.

وی تاکید کرد: زوار زمان سفر را مدیریت کنند و بازگشت را به روز اربعین موکول نکنند و زودتر به کشور بازگردند. چون هم ظرفیت ناوگان عراق محدود است و هم ظرفیت ناوگانی ما باید پاسخگو باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بر اساس مدیریت انجام شده در شش مرز کشور، تا امروز وضعیت مطلوب است و امیدواریم در روزهای آتی با همکاری مردم مسیر هموارتر شود.

هادیان فر افزود: یکی از پیک های رفت در حوزه هوایی است. به صورت عادی در هفته ۱۲۰ پرواز به سمت کشور عراق انجام می شود اما با توافق انجام شده با عراق، سه هزار پرواز پیش بینی شده است که ۵۰۰ هزار نفر را رفت و برگشتی از ۲۸ فرودگاه کشور به مقصد دو فرودگاه نجف و بغداد جابجا می کنند.

وی گفت: زوار در استفاده از حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، بلیت رفت و برگشت را همزمان تهیه کنند. همچنین تا امروز ۱۳۰ هزار زائر به صورت ریلی جابجا شده اند. بخش زیادی از این جابجایی توسط قطار خرمشهر به شلمچه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.