بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی خوزستان به کشور عراق

صادرات غیرنفتی از این استان به کشور عراق در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی خوزستان به کشور عراق
تین نیوز

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه کشور عراق یکی از اهداف تجاری و صادراتی استان و کشور است گفت: صادرات غیرنفتی از این استان به کشور عراق در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز قره بیگی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارزش وزنی صادرات به کشور عراق بیان کرد: سه میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ۶۱۶ هزار دلار طی پنج ماهه امسال به کشور عراق صادر شد.

قره بیگی گفت: میزان درآمد گمرکات خوزستان در پنج ماهه امسال ۷۹ هزار و ۵۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات از خوزستان به کشورهای مختلف

وی محصولات پتروشیمی، فولادی و کشاورزی را عمده محصولات صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و افزود: ۹ میلیون و ۵۵۴ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۲۹۴ میلیون دلار در پنج ماهه امسال از خوزستان صادر شد که به لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد به کشورهای مختلف رشد داشته است.

به گفته وی، کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان خوزستان شامل چین، امارات متحده عربی،عراق، ترکیه، هند، کویت و افغانستان هستند.

قره بیگی ادامه داد: میزان واردات کالا از نظر حجمی در مدت یاد شده نیز ۶ میلیون و ۸۸۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۲۶ درصد و ارزشی ۱۲ درصد رشد داشته است.


ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به تعداد تردد مسافران از مرزهای استان افزود: میزان ورودی مسافر در پنج ماهه امسال از مرزهای شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر یک میلیون و ۴۳۷ هزار نفر بوده و میزان خروجی مسافر در همین مدت ۲ میلیون و پنج هزار نفر ثبت شده است.

مدیر کل گمرک اهواز همچنین با اشاره به صدور ۲۰۵ فقره اظهارنامه کارنه تیر بیان کرد: سه میلیون و ۶۱۲ تن کالا در قالب این اظهارنامه در پنج ماهه امسال صادر شده که از نظر تعداد ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

۱۵ درصد تجارت کشور از مرزهای خوزستان انجام می شود و استان جایگاه دوم ملی در میزان صادرات را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.