بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

◄ سامانه سپند، سرویس مدارس دانش آموزان خوزستان را به خوبی پوشش نداد

سامانه سپند پوشش مناسبی برای سرویس مدارس دانش آموزان خوزستان نداشته و بسیار نگران وضعیت حمل و نقل این قشر در سال تحصیلی جدید هستیم.

سامانه سپند، سرویس مدارس دانش آموزان خوزستان را به خوبی پوشش نداد
تین نیوز |

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان استان در سامانه سپند( سرویس مدارس) ثبت نام نکردند گفت: سامانه سپند پوشش مناسبی برای سرویس مدارس دانش آموزان خوزستان نداشته و بسیار نگران وضعیت حمل و نقل این قشر در سال تحصیلی جدید هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالله حبیبی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بسیار نگران هستیم که شهرداری امکان تامین خودرو برای سرویس مدارس دانش آموزان را نداشته باشد.

حبیبی با بیان اینکه تعداد محدودی دانش آموز موفق به ثبت نام در این سامانه شدند اظهار کرد: امسال سامانه سپند باید به صورت آزمایشی انجام می شد، بر اساس شرایط موجود امکان خدمات رسانی به تمام دانش آموزان از سوی شهرداری اهواز وجود ندارد.

خوزستان جایگاه سوم کشور در تعداد دانش آموز دارد.

وی هر گونه اقدام از سوی مدیر مدارس برای تامین سرویس مدرسه را تخلف محسوب کرد.

حبیبی با بیان اینکه خوزستان در صدور ابلاغ معلمان در کشور رتبه نخست را کسب کرد افزود: ساماندهی معلمان بر سر کلاس درس قبل از شهریورماه انجام شده است.

شهرداری ها در شاداب سازی فضای مدارس همکاری کنند

حبیبی با تاکید بر اینکه از شهرداری ها درخواست داریم در شاداب سازی فضای مدرسه همکاری کنند تصریح کرد: در مدارس مناطق حاشیه استان با مشکل سرریز فاضلاب در اطراف مدارس روبرو هستیم که برای حفظ سلامت دانش آموزان درخواست رسیدگی به این مشکل هستیم.

وی افزود: برخی مدارس روستایی و حاشیه ای با مشکل تامین آب شرب روبرو هستند که خواستار آبرسانی به این مدارس هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: متاسفانه ارتباط شهرداری ها با آموزش و پرورش قطع است و همکاری سازنده ای بین ۲ دستگاه وجود ندارد.

حبیبی از فعال بودن ۷۱۳ اتاق بهداشت در مدارس استان وجود دارد اظهار کرد: یکهزار و ۴۰۰ مربی بهداشت در استان کمبود داریم.

وی گفت: متاسفانه شهرداری ها همچون گذشته در زیبا سازی مدارس با آموزش و پرورش همکاری ندارند و درخواست داریم تا شهرداری ها همکاری بیشتری در زیباسازی و توجه به مدارس را داشته باشند.

امسال سرویس مدارس دانش آموزان در بستر سامانه سپند انجام شد.

بسیاری از دانش آموزان به دلیل اینکه هنوز هدایت تحصیلی آن ها انجام نشده موفق به ثبت نام در این سامانه نشدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به ثبت نام تاکنون ۲۲ هزار متقاضی سرویس مدارس گفت: شاید اول مهرماه یک سری ناهماهنگی وجود داشته باشد اما امسال در زمینه سرویس مدارس کمترین تنش را خواهیم داشت.

امیر صفی خانی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۸ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات برای فعالیت سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده از خردادماه آغاز شد و از ابتدای تیرماه تا پایان مردادماه در سه مرحله،  سامانه سپند باز شد تا متقاضیان استفاده از سرویس مدارس در این سامانه ثبت نام کنند. اکنون نیز این سامانه برای رانندگان باز است.

صفی خانی با اشاره به اطلاع رسانی مکرر در خصوص روند ثبت نام در سامانه سپند افزود: امسال از مردادماه بیش از ۴۰ شرکت را به آموزش و پرورش معرفی کردیم و تاکنون بیش از ۶۰۰ مدرسه که هر ساله تحت پوشش سرویس مدارس بودند، تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی گفت: تاکنون یک هزار راننده در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و این تعداد تا پایان شهریورماه قطعا به ۳ تا ۴ هزار مورد می رسد. علاوه بر این، ۴ هزار و ۵۰۰ راننده سال گذشته امسال نیز خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۲ هزار متقاضی سرویس مدارس بیان کرد: شاید اول مهرماه یک سری ناهماهنگی وجود داشته باشد اما امسال در زمینه سرویس مدارس کمترین تنش را خواهیم داشت.

صفی خانی گفت: امسال از ظرفیت همه ناوگان حمل و نقل عمومی برای مدارس استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: برای پوشش مدارس استثنایی در همه میادین سطح شهر اتوبوس در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ۲ هزار تاکسی که در اهواز خدمات دهی می کنند را وارد ناوگان سرویس مدرسه می کنیم تا کمترین مشکل را داشته باشیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.