بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

پیشرفت پروژه تعمیراتی ۲ پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری معادل ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی

پیشرفت پروژه تعمیراتی ۲ پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
تین نیوز |

پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعتباری معادل ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با هدف نوسازی و تقویت زیرساخت های بندری با پیشرفت مطلوب در دست تکمیل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدرالله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی دو پست اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: اجرای سکوی مطمئن، گل برداری، گچسارزدایی و تخریب سرشمع های اسکله، برداشت مواد رسوب گذاری شده در اطراف شمع ها، آرماتوربندی و ساخت قطعات پیش ساخته بتنی از جمله اقدامات انجام شده در جریان اجرای این پروژه است.

بهرامی همچنین اجرای پوشش حفاظتی شمع و سرشمع ها و اجرای درزهای انبساط مناسب را از دیگر مراحل اجرایی در این پروژه عنوان کرد.

وی همچنین در تبین ویژگی های این پروژه عمرانی، اجرای ژاکت بتنی و تعمیرات سرشمع های دوبل، اجرای تیر تقویتی در دهانه عرشه، استفاده از پوشش حفاظتی و قطعات پیش ساخته بتنی، تعمیرات و تعویض یراق آلات فندرها را از جمله ویژگی های این پروژه برشمرد.

معاون مهندسی و عمران اظهار امیدواری کرد با اتمام پروژه و بهره برداری از آن در نیمه نخست سال آینده، برای ارائه خدمات بندری به مشتریان و صاحبان کالا توان و ظرفیت بیشتری ایجاد می شود.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر توانایی پذیرش و پهلودهی انواع شناورهای پاناماکس و پست پاناماکس (کشتی های پهن پیکر اقیانوس پیما) را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.