بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

باید بپذیریم در حوزه دریا محور کشور قوی عمل نکرده ایم

از کشتیرانی باید حتماً در بنادر سمت خود و شهرهایی که می توانیم، استفاده کنیم تا رفت و آمدهایی که باید انجام شود بین مردم به عنوان گردشگری دریا استفاده شود.

باید بپذیریم در حوزه دریا محور کشور قوی عمل نکرده ایم
تین نیوز |

استاندار خوزستان گفت: از کشتیرانی باید حتماً در بنادر سمت خود و شهرهایی که می توانیم، استفاده کنیم تا رفت و آمدهایی که باید انجام شود بین مردم به عنوان گردشگری دریا استفاده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: باید بپذیریم که در طرح دریا محور کشور قوی عمل نکرده ایم هرچند کارهای بزرگی از جمله مناطق آزاد، ترانزیت، اسکله های بزرگ مثل بندر شهید رجایی، بندر امام، شهید بهشتی و صدرا صورت گرفته است اما از این ظرفیت باید هم برای ترانزیت بیشتر به کشورهای شمالی، مشرق و مغرب استفاده کنیم و هم برای تردد مردم به کشورهای حاشیه خلیج فارس که با ما ارتباط خوبی دارند.

حسینی محراب گفت: با برنامه هایی که وزارت راه در دستور کار خودش قرار داد، سیاست های کلان نظام در خصوص توسعه دریا محور کشور و مباحثی که مربوط به اقتصاد و اشتغال بود، ظرفیت های دریا بیشتر مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم با پیگیری های این جلسه و دستگاه های مختلف بتوانیم محورهایی که در سیاست کلی آمده و وزارت راه هم آنها را به برنامه تبدیل کرده در خوزستان با مطالعات عملیاتی بیشتر به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه در استان یک ظرفیت عظیم خدادادی داریم که باید حتماً از آن به نفع مردم استفاده کنیم، تصریح کرد: خطوط کشتیرانی یکی از مواردی است که باید در کشورهای مقابل در خلیج فارس، همچنین ظرفیت سازی در درون استان برای حمل مسافر و حمل بار، شرکت های خصوصی که توان و قدرت تهیه کشتی و خطوط کشتیرانی بین شمال و جنوب خلیج فارس را دارند در نظر بگیریم زیرا ارزان ترین و سریع ترین حمل و نقل کالا با دریا صورت می گیرد.

حسینی محراب افزود: اگر این مساله در استان خوزستان شکل بگیرد بخش زیادی از جهت اشتغال و درآمدهای مردم را می توانیم در این بخش داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: در سیاست های جدیدی که در منطقه با کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس مثل عربستان، قطر، بحرین، عمارات و کویت آغاز کرده ایم باید ظرفیت سازی هم انجام دهیم که رفت و آمدهای مردم از طریق دریا می تواند سبب شود که قدرت در دریا، اقتصاد در دریا و رونق در دریا را شاهد باشیم. به گفته وی، در گذشته شرکت هایی در استان فعال بودند که باید مجدد دعوت شوند تا از ظرفیت هایشان استفاده شود، به علاوه آن باید از ظرفیت های جدیدی که وجود دارد نیز استفاده شود. حسینی محراب ادامه داد: در کشتیرانی باید حتماً در بنادر سمت خود، از جمله کیش، خلیج فارس و سایر جزایر و شهرهایی که می توانیم استفاده کنیم. از خرمشهر تا سجافی و هندیجان می توانیم این ارتباط را برقرار کنیم و رفت و آمدهایی که باید انجام شود بین مردم به عنوان گردشگری دریا استفاده شود.وی به مساله سوخت مطرح شده در جلسه اشاره کرد و افزود: این مساله حتماً باید پیگیری، زمینه سازی و مکاتباتش انجام شود.

استاندار خوزستان در خصوص کار مطالعاتی انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: این طرح خوب و مورد تأیید است که اگر در خصوص کلیات آن در کمیته حرفی نباشد آن را تأیید می کنیم ولی کار عملیاتی آن باید در شورای برنامه ریزی و کمیته زیرساخت مطرح شود تا استعلام هایی که باید صورت گیرد.

حسینی محراب اضافه کرد: مطالعات دقیق تر پرونده به پرونده باید انجام و کامل باشد که ارتباط آن نقطه با شهرها و جاده ها و سایر امکاناتی که باید برای آن در نظر گرفته شود، همچنین با طرح های کلان شهرهای جدید ساحلی که مطرح شده بود همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.