بازدید سایت : ۶۴۱۰۰

تجهیزات و دانش فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خدمت توسعه فرودگاه های کشور

در باند فرودگاه بین المللی آبادان ظرفیت باربری لایه های روسازی سطوح پروازی فرودگاه با استفاده از دستگاه (HWD) توسط کارشناسان و تکنسین های فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت غیرمخرب انجام خواهد شد.

تجهیزات و دانش فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خدمت توسعه فرودگاه های کشور
تین نیوز |

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای ارائه خدمات نوین و منحصربه فرد خود با حضور تأثیرگذار در پروژه های عمرانی کشور، این بار با تجهیزات منحصربه فرد و نوین خدمات مشاوره فنی و مهندسی، عملیات ترمیم باند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان را برای توسعه این فرودگاه آغاز کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، شعبانی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان و فناورانه است که با قدمتی ۷۰ ساله به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در زمینه مطالعه، مشاوره و انجام خدمات ارتقای پروژه های عمرانی در کشور فعالیت می کند.

شعبانی با اشاره به حضور مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نخستین فرودگاه بین المللی کشور در آبادان گفت: فرودگاه بین المللی آبادان در مسیر توسعه نیاز به نوسازی و بهسازی باند فرودگاه داشت که عملیات ترمیم ۱۲ نقطه از باند با کمک دانش مهندسین و تجهیزات غیرمخرب و مدرن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شد.

وی ادامه داد: در باند فرودگاه بین المللی آبادان ظرفیت باربری لایه های روسازی سطوح پروازی فرودگاه با استفاده از دستگاه (HWD) توسط کارشناسان و تکنسین های فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت غیرمخرب انجام خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اینکه فرودگاه آبادان دو باند فرود آسفالتی دارد و طول یکی از باندها حدود ۳ کیلومتر است، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بهره گیری از دانش تخصصی، نیروی انسانی مجرب و متخصص و تجهیزات پیشرفته سخت افزاری (غیر مخرب) و نرم افزاری در زمینه مدیریت روسازی، ایمنی و ابنیه فنی توان انجام پروژه های مختلف در سطح شبکه و پروژه را دارا است.

وی با بیان اینکه دستگاه HWD به منظور ارزیابی ظرفیت باربری روسازی سطوح پروازی در این فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد خاطر نشان کرد: دستگاه HWD با اعمال تنش های بیشتر به سبب وزنه های سنگین تر امکان شبیه سازی تنش ناشی از بار چرخ هواپیما بر روسازی فرودگاه را فراهم می کند و افت و خیز ناشی از بارگذاری را بوسیله ژئوفون ها اندازه گیری و ثبت می نماید. دمای هوا و سطح آسفالت به صورت خودکار توسط دستگاه و دمای عمق لایه آسفالتی دستی توسط کاربر اندازه گیری می شود.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان افزود : فاصله نقاط برداشت بر اساس نوع ارزیابی از ۳  تا ۵۰۰ متر متغیر است و ژئوفون های  دستگاه HWD به فواصل ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۵۰، ۶۰۰، ۹۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۸۰۰ میلی متر از هم قرار داشته و در هر نقطه از روسازی حداقل سه مرتبه بارگذاری توسط دستگاه در مدت زمان ۱ الی ۲ دقیقه انجام می شود. یکی از خروجی های مهم این دستگاه نمودار منحنی  افت و خیز سطوح پروازی است که با استفاده از نرم افزار ELMOD و نرم افزار FAARFIELD و میزان روکش طرح محاسبه می شود.

شعبانی همچنین افزود: با استفاده از این دستگاه می توان شاخص PCN روسازی فرودگاه و میزان انتقال بار درز دال بتنی (LTE) را نیز تعیین کرد.

وی در پایان اضافه کرد: نتایج آزمایش HWD پس از تجزیه و تحلیل داده ها توسط کارشناسان اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جهت بهره برداری در اختیار کارفرما و مشاور طرح قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.