◄ از ابتدا برنامه ریزی و طراحی مترو اهواز درست نبود
طراحی مترو درست نبود. دولت کمک نکرد و خوزستان نیز مطالبه گری درستی نکرد.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی مترو درست نبود. دولت کمک نکرد و خوزستان نیز مطالبه گری درستی نکرد. با این رویه ۲۰ سال آینده هم مترو به نتیجه نمی رسد مگر اینکه مابقی مسیر روزمینی اجرا شود یا دولت پای کار بیاید و اعتبارات اختصاص یابد.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
◄ طنز| فرزانه صادق : نمی توانم بلیت هواپیما را ارزان کنم اما این چه ربطی دارد به قاطعیتم؟!
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال حساب های شرکت های فعال در خوزستان، به استان به جد در حال پیگیری است. اگر این مبالغ و حساب ها وارد چرخه مالی خوزستان شود در تحرک بیشتر بانک ها و شرکت ها تاثیرگذار خواهد بود.
سیدمحسن موسوی زاده با بیان اینکه اگر نمایندگان مردم مسائل را از تهران پیگیری نکنند قطعا نتیجه ای حاصل نمی شود، اظهار کرد: نتیجه پیگیری ها و مطالبات نمایندگان مردم قطعا برای خوزستان عایدی خوبی دارد که همیشه سعی کرده ام برای کل استان مطالبه کنم و بعد برای حوزه انتخابیه مطالبه گری کنم.
موسوی زاده افزود: پول مسئولیت های اجتماعی نفت باید در خوزستان هزینه شود. در حال حاضر پول در تهران متمرکز است و برای مطالبه هر ریال باید از طریق وزیر نفت یا مسئول مربوطه پیگیری کنیم که اگر این پول ها در استان متمرکز شود، دسترسی کل استان راحت تر خواهد بود.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین موضوع جاده اهواز - خرمشهر را از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری کردیم و قول دادند اعتباراتی در این زمینه در نظر بگیرند. برای جاده اهواز به مسیر تصفیه و دغاغله نیز که به مسیری برای عکس گرفتن آقایان تبدیل شده است، اعتباراتی برای اجرا در نظر گرفته خواهد شد. جاده اهواز به حمیدیه نیز با کمک نفت روشن می شود.
وی با اشاره به وضعیت قطار شهری اهواز اظهار کرد: برنامه ریزی قطار شهری در دوره چهارم شورای شهر غلط بود. نباید این پروژه را تحت الارضی کار می کردیم زیرا سطح سفره های آب زیرزمینی در خوزستان بالا است و با یکی دو متر حفاری به آب می رسیم.
موسوی زاده گفت: در حال حاضر با وجود متوقف بودن پروژه، تونل های حفاری شده از نفوذ آب به سازه ها آسیب می بینند. نوع خاک خوزستان با استان های دیگر متفاوت است و حفاری در چنین جاهایی کار سختی است. به همین دلیل پروژه بسیار با کندی پیش رفت.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه در دولت دهم مصوب شد و مقرر بود ۵۰ درصد هزینه را شهرداری و ۵۰ درصد را دولت پرداخت کند که در آن دوره، هر دو سهم خود را پرداخت کردند و از میدان فرودگاه تا سلمان فارسی حفاری شد، اما در دو دولت یازدهم و دوازدهم اعتباری برای قطار شهری اهواز اختصاص داده نشد و مطالبه گری نیز به آن صورت انجام نشد. شهرداری نیز سهم خود را پرداخت نکرد و پیمانکار (شرکت کیسون) دست از کار کشید.
موسوی زاده با اشاره به خلع ید پیمانکار این پروژه بیان کرد: در حال حاضر هر شرکتی که می خواهد کار کند در قدم اول ۱۰ همت نقد می خواهد تا کار را شروع کند اما با این بودجه شهرداری این رقم قابل تامین نیست.
وی بیان کرد: در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اعلام آمادگی کرده است اما هر شرکتی که می خواهد کار کند باید ۱۰ تا ۱۵ همت نقد به آن پرداخت شود. با این روند در خصوص به نتیجه رسیدن این پروژه خوش بین نیستم مگر اینکه ادامه پروژه را روزمینی اجرا کنیم. با توجه به گستره خطوط ریلی اهواز اگر برای یکی دو مسیر دیگر ریل گذاری می کردیم می توانستیم با استفاده از ریل باس مشکل حمل و نقل را حل کنیم و نیازی به مترو نداشتیم.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی مترو درست نبود. دولت کمک نکرد و خوزستان نیز مطالبه گری درستی نکرد. با این رویه ۲۰ سال آینده هم مترو به نتیجه نمی رسد مگر اینکه مابقی مسیر روزمینی اجرا شود یا دولت پای کار بیاید و اعتبارات اختصاص یابد.
بدبخت اهواز. این همه درامد خدادادی اعم ازنفت وگاز وپتروشبمی ومزارع نیشکر وکارخانهایتولی. مادر ودرامد کشاورزی درخوزستان. هنوز که هنوزه بودجه نداره ومسولین بی بخار باید تقاضا والتماس تهران بکنند.... این عدالت الهی واسلامی. اجتماعی ایران اسلامی. میباشد
بعد از این همه سال تازه فهمیدند از اول برنامه ریزی و طراحی مترو اهواز از اول درست نبوده ،
مسئولین مربوطه در تمام این سالها واقعا خسته نباشند .