بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

مجموعه ای از تصاویر کشتی تایتانیک پیش از غرق شدن

تایتانیک، یک کشتی بخار بزرگ بود که در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در مسیر سفر از بندر ساوت‌ همپتون بریتانیا به سمت نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

مجموعه ای از تصاویر کشتی تایتانیک پیش از غرق شدن
تین نیوز |

تایتانیک، یک کشتی بخار بزرگ بود که در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در مسیر سفر از بندر ساوت‌ همپتون بریتانیا به سمت نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزیاتو، البته چند ماه پیش ادعا شد که علت اصلی غرق شدن تایتانیک، آتش سوزی بزرگی بوده که در بی اطلاعاتی خدمه و مسوولان از ۱۰ روز پیش از غرق شدن آغاز و باعث ضعیف شدن بدنه کشتی شده. در آخر نیز باعث شده کشتی هنگام برخورد با کوه یخ، استقامت لازم را نداشته و در نتیجه به زیر آب فرو برود.

از آن جا که ادعا شده بود کشتی تایتانیک یکی از امن ترین کشتی های ساخته شده به دست بشر است، واقعه غرق شدن آن انعکاس گسترده ای در رسانه ها و در بین توده مردم داشت و سوال های فراوانی برای مردم بر جای گذاشت.

در همین رابطه، از شما دعوت می کنیم به برخی از عکس های این کشتی پیش از غرق شدن نگاهی داشته باشید.

کشتی RMS Titanic در مسیر ساوتهمپتون به کوئینزلند ایرلند در سال 1912

کشتی RMS Titanic در مسیر ساوتهمپتون به کوئینزلند ایرلند در سال ۱۹۱۲

«هاگ والتر مک الروی»، متصدی بلیط ها و «ادوارد جی اسمیث»، ناخدای کشتی روی عرشه در مسیر ساوتهمپتون به کوئینزلند. مردی که این عکس را گرفته «رو اف.ام. براون» در کوئینزلند از کشتی پیاده شده است، یعنی سه روز پیش از برخورد با کوه یخ و غرق شدن کشتی

«هاگ والتر مک الروی»، متصدی بلیط ها و «ادوارد جی اسمیث»، ناخدای کشتی روی عرشه در مسیر ساوتهمپتون به کوئینزلند. مردی که این عکس را گرفته «رو اف.ام. براون» در کوئینزلند از کشتی پیاده شده است، یعنی سه روز پیش از برخورد با کوه یخ و غرق شدن کشتی

مسافران در حال عبور از کنار صندلی های چیده شده روی عرشه کشتی هستند.

مسافران در حال عبور از کنار صندلی های چیده شده روی عرشه کشتی هستند.

سمت چپ: بازرس کشتی در حال کنترل جلیقه های نجات خدمه است. (ساوتهمپتون - 1912) سمت راست: عقب کشتی و عرشه آفتاب تایتانیک که مخصوص مسافران بخش درجه دو و سه است.

سمت چپ: بازرس کشتی در حال کنترل جلیقه های نجات خدمه است. (ساوتهمپتون – ۱۹۱۲)
سمت راست: عقب کشتی و عرشه آفتاب تایتانیک که مخصوص مسافران بخش درجه دو و سه است.

آروام.اس تایتانیک در بندر در سال 1912

آروام.اس تایتانیک در بندر در سال ۱۹۱۲

قایق های نجات در محل جرثقیل های خود آماده استفاده هستند.

قایق های نجات در محل جرثقیل های خود آماده استفاده هستند.

پلکان بخش درجه یک کشتی که به رستوران À la Carte منتهی می شود.

پلکان بخش درجه یک کشتی که به رستوران À la Carte منتهی می شود.

صندلی های چرمی در رستوران اصلی کشتی

صندلی های چرمی در رستوران اصلی کشتی

در بالکن رستوران À la Carte در بخش درجه یک، یک کافه به نام کافه پاریس وجود داشته که چشم اندازی به اقیانوس داشته است.

در بالکن رستوران À la Carte در بخش درجه یک، یک کافه به نام کافه پاریس وجود داشته که چشم اندازی به اقیانوس داشته است.

تراس اختصاصی با صندلی های حصیری تاشو برای استراحت

تراس اختصاصی با صندلی های حصیری تاشو برای استراحت

چپ: نمایی از طراحی داخلی کابین های راحت راست: طراحی داخلی کابین های درجه یک

چپ: نمایی از طراحی داخلی کابین های راحت
راست: طراحی داخلی کابین های درجه یک

اتاق مطالعه

اتاق مطالعه

سمت چپ: مسافران در حال استفاده از دوچرخه در باشگاه کشتی. سمت راست: وسایل و دستگاه های موجود در باشگاه کشتی تایتانیک

سمت چپ: مسافران در حال استفاده از دوچرخه در باشگاه کشتی.
سمت راست: وسایل و دستگاه های موجود در باشگاه کشتی تایتانیک

استخر که در طبقه وسط کشتی تعبیه شده بود

استخر که در طبقه وسط کشتی تعبیه شده بود

سالن بخش درجه یک

سالن بخش درجه یک

تایتانیک هنگام ترک بندر و رفتن به سمت سرنوشت تلخ خود - 1912

تایتانیک هنگام ترک بندر و رفتن به سمت سرنوشت تلخ خود – ۱۹۱۲

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.