دیجیتالی شدن عاملی ضروری در صنعت کشتیرانی
رئیس بزرگترین ارائه دهنده مراحل دیجیتالی برای کشتیرانی کانتینری و لجستیک معتقد است، دیجیتالی شدن در صنعت کشتیرانی دیگر یک عامل تزئینی نیست، بلکه یک ضرورت است.
رئیس بزرگترین ارائه دهنده مراحل دیجیتالی برای کشتیرانی کانتینری و لجستیک معتقد است، دیجیتالی شدن در صنعت کشتیرانی دیگر یک عامل تزئینی نیست، بلکه یک ضرورت است.
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست در تحلیلی نوشت: دیجیتالی شدن مراحل در صنعت کشتیرانی کانتینری و لجستیک یک روند آرامی را به خود دیده است، اما" Inna Kuznetsova" رئیس اینترا INTTRA- بزرگترین ارائه دهنده مراحل دیجیتالی برای کشتیرانی کانتینری و لجستیک - معتقد است، دیجیتالی شدن در حال تبدیل به استانداردی در این صنعت در برابر روش های کاغذی سنتی است و این پدیده یک عامل تزیینی نیست، بلکه یک ضرورت است.
تقریبا 15 سال زمان برای اینکه 49 درصد از دستورالعمل های کشتیرانی کانتینری دیجیتالی شوند، سپری شده است، این بدان معنی است که اکثر رزروها همچنان از طریق ابزار سنتی نسبت به دیجیتالی انجام می شوند. با این وجود، اینترا شاهد رشد 16 درصدی سالانه حجم تجارت است، رقمی که بسیار بالاتر از رشد دو تا چهار درصدی پیش بینی شده از سوی صنعت به نظر می رسد.
"Kuznetsova" در ادامه گفت: در حال حاضر، شاهد استقبال تعداد زیادی از مشتریان هستیم که به اینترا می آیند و برای نخستین بار روند فعالیت های خود را که تاکنون به صورت دستی انجام می گرفته است به سمت تکنولوژی دیجیتالی تغییر می دهند.
وی در ادامه افزود: علاقه فراوانی از جانب خطوط کشتیرانی و مشتریان آسیایی نیز دیده می شود، کسانی که طی سال گذشته به یک مرتبه متوجه شدند چیزی که تاکنون به عنوان یک عامل تزئینی برای انجام فعالیت ها مورد استفاده قرار می گرفته است، در حال حاضر یک ضرورت است.
برای بسیاری از شرکت های جهانی و شرکت های کوچکتر که اتخاذ یک رویکرد جدید را آغاز کرده اند، روش های دیجیتالی انجام مراحل در صنعت کشتیرانی یک استاندارد پیش فرض برای انجام تجارت محسوب می شود.
لازم به ذکر است، حوزه ای که درآن دیجیتالی شدن خیلی سریع تر معنا پیدا کرد، بخش نیاز به ارائه مدرک تاییدیه توزین VGM (وزن تخمینی اعلام شده توسط فرستنده کالا به تنهایی ملاک نبوده و کانتینر باید قبل از بارگیری توزین شده و وزن اعلام شده دقیق و تصدیق شود) است، قانونی که از یکم ماه جولای سال گذشته از سوی سازمان بین المللی دریانوردیIMO اعلام شد. بر اساس این مقتضیات جدید، بیش از 90 درصد مالکان کالا، اطلاعات کانتینر را الکترونیکی از طریق E- VGM ارائه می دهند.
به عبارت دیگر، در حالی که به قوانین اغلب به عنوان یک مانع برای دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی نگاه شده است و در برخی از مناطق مشخصی در جهان که متکی به ارائه مدارک کاغذی هستند، این نگاه هنوز حاکم است، اما اینترا تغییر در دیدگاه و نقطه فکری دولت ها را حس می کند.
رئیس اینترا همچنین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر، دولت ها نقش خیلی مثبتی را برای دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی و کمال بهره گیری از این پدیده در راستای ارائه خدمات بهتر برعهده گرفته اند.
"Kuznetsova" در پایان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر صنعت کشتیرانی کانتینری زمان های سختی را سپری کرده و با تحمل زیان های سنگین به سمت ورشکستگی و ادغام روی آورده است، گفت: در شرایط دشوار تجاری روز، خطوط کشتیرانی به تغییرات اساسی و چشمگیر در مدل های تجارت خود برای بهبود مراحل تجارت و متمایز کردن خود از دیگر رقبا، روی آورده اند، تمامی این ابداعات و نوآوری ها مستلزم تکنولوژی، دستیابی خوب به داده ها و شرکای IT قوی هستند.
منبع:
سايت خبری مانا