در حمل و نقل کدام مهمتر است فناوری یا انسان؟
ارسال کنندگان کالا به دنبال سرعت، شفافیت، و بهرهوری هستند، حال آنکه واکنش متصدیان حمل و نقل مطلوب و به اندازه کافی سریع نیست.
موسسه ارسال آنلاین محموله iContainers اعلام کرد که صنعت ارسال محمولههای دریایی باید بتواند از فناوری بهره ببرد.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کلاس لیسدال، معاون فروش و عملیات iContainersاظهار کرد: "ارسال کنندگان کالا به دنبال سرعت، شفافیت، و بهرهوری هستند، حال آنکه واکنش متصدیان حمل و نقل مطلوب و به اندازه کافی سریع نیست. راه حل این معادله در مقابل چشمانمان است: فناوری."
لیسدال گفت: "برای اینکه متصدیان حمل و نقل بتوانند از تمام آنچه فناوری در اختیار می گذارد، استفاده کنند باید به دنبال فرصتهایی باشیم که از فناوری استفاده کنیم و این اتفاق باید هرچه سریعتر بیافتد."
متصدیان حمل و نقل طی یک دهه گذشته به طور روز افزون به استفاده از فناوری روی آورده اند. اما در بسیاری از موارد، این صنعت از فناوری برای بهبود فرآیندهای داخلی خود استفاده کرده است یعنی تنها برای امور داخلی شرکتهای متصدی حمل و نقل. در مقابل، خطوط کشتیرانی از فناوری برای بهبود خدمات خود بهره گرفته اند، بسیاری از خطوط کشتیرانی امروز میتوانند زمان و پول زیادی را از طریق دریافت آنلاین درخواست مشتریان خود، صرفه جویی کنند.
لیسدال افزود: "خطوط کشتیرانی مزیتی دارند که فعالیت در بازاری است که رقابت در آن پائین است. متصدیان حمل و نقل از سوی دیگر، با چالشی روبرو هستند که همانا انجام فعالیت ها برای کمک به مشتریان است و نه بهره گیری از فناوری برای تسهیل امور کاری."
همانگونه که لیسدال توضیح داد: مسئله اصلی برای بهرهگیری از فناوری در بخش متصدیان حمل و نقل بحث هزینه کرد بالا به جای دریافت منفعت است. توسعه ابزارهای آنلاین برای متصدیان حمل و نقل هزینه بر است و بازگشت سرمایه با توجه به افزایش نسبتا کم تجارت آنها پائین است. برخی نیز بر این عقیده اند که در تصدی گری حمل و نقل، نقش اصلی را همچنان انسان باید بازی کند.