کشتیهای هوشمند دریانوردی را تغییر میدهند
ورود نسل نوین کشتیهای پیشرفته که از تعداد بسیار کمتری خدمه بهره میگیرند میتواند شغل دریانوردی را متحول کند.
ورود نسل نوین کشتیهای پیشرفته که از تعداد بسیار کمتری خدمه بهره میگیرند میتواند شغل دریانوردی را متحول کند.
اتحادیه دریانوردان Nautilus International اعلام کرد که ورود نسل نوین کشتیهای پیشرفته که از تعداد بسیار کمتری خدمه بهره می گیرند میتواند شغل دریانوردی را متحول کند.
مایک بارنت، استاد دانشگاه ساوتهمپتون، اظهار کرد: "دریانوردانی که بر روی این کشتی ها به کار گرفته می شوند، تعدادشان کمتر خواهد بود اما در عین حال آموزشهای بیشتری می بینند و مهارتهای بیشتری دارند."
بارنت افزود: "مرز سنتی میان کارکنان عرشه و موتورخانه از میان خواهد رفت و سئوال بزرگی که بوجود می آید این است که این تحولات چگونه بر زندگی اجتماعی خدمه کشتی ها تاثیر خواهد گذاشت؟"
علاوه بر این، چالش هایی برای سلامت جسمی و روحی تعداد کمتر خدمه در مدت طولانی کار بر روی عرشه دیده می شود و "اگر از نظارت بر شرایط در مورد ماشین ها صحبت می کنیم، می توانیم همین نظارت را بر خدمه همه پیاده کنیم، به این شکل که حسگرها بتوانند داده های متغیرهای فیزیکی و روحی را ثبت و ارسال کنند."
دیوید آپلتون، مسئول فنی Nautilus International، اعلام کرد خیلی سخت است که منطق مالی کشتی های خودران را درک کرد به خصوص هنگامیکه هزینه نیروی انسانی در آنها بسیار پائین است. وی ادامه داد که صنعت کشتیرانی باید از صنعت هوانوردی که توانست با استفاده از سامانه های خودکار ایمنی خود را افزایش دهد، بیاموزد.
آپلتون همچنین اظهار کرد که باید از ریسک های اجرای آن سامانه ها نیز آموخت همانند کاهش مهارت در نتیجه خودکار سازی، اثرات خرابی سامانه ها، کاهش آگاهی موقعیتی و ...
گرانت هانتر، مسئول قراردادهای BIMCO، افزود: "بسیاری از کنوانسیون های بین المللی مناسب مفهوم خودکارسازی نیستند. و تطابق کنوانسیون هایی مانند سولاس و STCW با مفاهیم جدید ممکن است یک دهه زمان نیاز داشته باشد."