بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ خطر تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی دریایی

انجمن علمی مهندسی دریایی به دلیل عدم تمکین هیئت‌مدیره پیشین با خطر تعلیق یا لغو مجوز روبرو شده است.

خطر تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی دریایی
تین نیوز |

انجمن علمی مهندسی دریایی به دلیل عدم تمکین هیئت‌مدیره پیشین با خطر تعلیق یا لغو مجوز روبرو شده است.

به گزارش تین‌نیوز، بیش از یک سال پیش بود که انتخابات هیئت‌مدیره انجمن مهندسی دریایی برگزار شد. انتخاباتی که از همان ابتدا با حواشی و اما اگرهایی همراه شد.

هیئت‌مدیره پیشین شائبه‌هایی را درباره عدم صحت انتخابات مطرح کرد، اعضای جدید به رسمیت شناخته نشدند و کار بالا گرفت. سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صحت انتخابات را تایید کرد تا ماجرا تمام شود. با این حال باز هم برخی رفتارهای عجیب ادامه پیدا کرد.

از آن زمان تاکنون، کمیسیون انجمن علمی بارها در نامه‌های محتلف خواستار اجرای قانون و تمکین اعضای قدیم هیئت‌مدیره شد. اما تقریبا ًهیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

حالا در تازه‌ترین نامه‌ غلامحسین لیاقت دبیر کمیسیون انجمن علمی وزارت علوم به هیئت‌مدیره انجمن مهندسی از احتمال تعلیق یا لغو مجوز انجمن مهندسی گفته شده است. علت این امر نیز این است که « تاکنون هیچ اقدامی از طرف انجمن صورت نگرفته است.»

مشخص نیست که چنین رفتارهایی در فضای یک تشکل چگونه شکل می‌گیرد. اینکه هیئت‌مدیره یک تشکل علمی، با وجود تاکید و تذکر مکرر مراجع قانونی باز هم تمکین نکرده و به راه خود می‌رود چگونه باید فهمیده شود؟

برخی از کارشناسان حوزه دریایی معتقدند انتخابات مجمع یک تصمیم عمومی و احترام به آن به معنای اجرا و پذیرش دموکراسی است. طبعا از چنین زاویه‌ای باید به این آرا احترام گذاشت. آن‌ها می‌گویند اگر انتقاداتی هم وجود دارد می‌توان از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد؛ حال آن‌که صحت انتخابات تایید شده است. 

علاوه بر این، منتقدان رفتارهای اخیر می‌گویند با توجه به اینکه انجمن مهندسی دریایی یک انجمن علمی است و قاعدتا ًاعضای آن فاقد منافع صنفی هستنداین اتفاقات توجیه‌شدنی نیست.چرا که بخش اصلی این این اختلاف نظرها بر سر مباحث علمی نبوده است. از جمله تمکین و نپذیرفتن آرای جمعی و مراجع قانونی.

از نکات جالب توجه آخرین نامه کمیسیون انجمن علمی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پس از نامه‌های مکرر این بار رئیس هیئت‌مدیره پیشین انجمن علمی دریایی با عنوان «رئیس هیئت‌مدیره اسبق» خطاب قرار گرفته است.

نامه دریایی

در نتیجه تقریبا هیچ استدلالی برای این رفتار باقی نمی‌ماند. باید امیدوار بود که این مشکل حل شود، چراکه ذی‌نفع‌ها و متضررین واقعی این اتفاقات جامعه علمی و جامعه دریایی کشور است.

 

 

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد پاسخ

    با سلام، چندتا نامه قبلی که رییسو سیف زده بود این آقای فاضل خودشو رییس می خوند، حالا دیگه هیچی

    • حسن رضا

      برادر عزیز
      پاسخ شما مشخص است. ایشان رییس هیات مدیره قبل بوده اند.

  • رضا پاسخ

    اگر اینا وجاهت قانونی داشتند الان تو انجمن بودند، آقایان جدید هنوز اسم انجمن را هم درست در مصاحبه ها بلد نیستند درست بگند

    • احمد

      نامه فوق نشان میدهد مشکل از وجاهت قانونی نیست. یادش بخیر زمانی که دانشجو بودیم، بعضی اساتید زیر بار هیچ حرفی نمیرفتند.

    • منصور

      وجاهت قانونی رو شما تعیین می کنید یا وزارت علوم؟؟؟
      اینهمه نامه وزارت علوم زده که انجمن رو تحویل بدید.
      شاید آقای سیف پشتش به داداشش گرمه، شایدم به باجناقش که اینهمه در مقابل قانون مقاومت میکنه.

    • ناصر

      سلام
      به نظر شما وجاهت قانونی به چه معناست؟
      مگر غیراز اینست که قانون طی نامه های متعدد به آقای سیف گفته تحویل دهید.
      اگر کسی بی قانونی کرد و انجمن را با ملک شخصی اشتباه گرفت، دلیلی بر عدم وجاهت قانونی منتخبین جامعه دریایی است؟!

  • حسن پاسخ

    مگه در قانون نداریم که باید اولین جلسه تشکیل بشه بعد رییس انتخاب بشه، آقای فاضل چطور خودشو رییس می دونه، بعد یکی نیست به ایشون بگه شما اگه توان کار اجرایی داشتی تو صندوق یه فعالیتی می کردی

    • حسن رضا

      سلام
      همان طور که در خبرگذاری ها منتشر شد، همگی منتخبین جدید از جمله دکتر سیف انتخابات را تایید کردند و جلسه اول هیات مدیره جدید را تشکیل دادند.
      اما چون ایشان بعنوان رییس رای نیاوردند، با ارتباطاتشان انتخابات را مشکوک جلوه دادند، که به لطف حق موفق نشدند.

  • عضو انجمن پاسخ

    همه آقای سیف را می شناسند که چقدر با احترام هستند، حتما دلیل قانونی یا مستندی دارند که تحویل نمی دهند

    • سعیده

      سلام، بنده مثل شما ایشان را نمیشناسم، اما این همه مسئولیت برای ایشان کافی نیست؟
      - استاد دانشگاه شریف
      - رئیس انجمن مهندسی دریایی
      - دبیر ستاد توسعه فناوری دریایی در معاونت علمی ریاست جمهوری
      - مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم
      - شرکتهای مختلف خصوصی با کارمندان انجمن که همه پروژه های دریایی را گرفته اند.
      - اخذ اکثر پروژه های دفاعی با روابط و رد و بدل امتیازها
      آیا کافی نیست؟
      آیا انجمن نیاز به فکر جدید ندارد؟ ایشان که خودشان در منتخبین جدیدند.
      اگر این پیام را میخوانند، خواهش میکنم، فشارها را از روی وزارت علوم بردارند و کمی هم تعامل داشته باشند.

    • مهدی

      احتراما، نامه ای که در خبر آمده نشان میدهد مخاطب نامه خلاف قانون عمل میکند.

  • حسین پاسخ

    تین نیوز
    کاسه داغتر از آش

  • همایون پاسخ

    خیلی جالبه 18 سال تو وزارت خانه ها تو خواب بودند، اسمی بگوششون رسیده فکر کردن عقب افتادن درحالی که نمیدونن دارن ...داغ میکنن

  • کارشناس پاسخ

    مدیریت محترم تین نیوز
    نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی پیگرد قانونی خواهد داشت.
    تا از چیزی مطلع نیستید نشر ندید، ایا قبلش یه تماس با وزارت علوم گرفتید به عنوان یک خبرنگار حرفه ای

    • علیرضا کریمی

      نشر نامه وزارت علوم، نشر اکاذیب است؟

  • احمد پاسخ

    سلام
    دوستان عزیز طبق نامه هایی که در همین رسانه ها منتشر شده، بعداز انخابات، اولین جلسه هیات مدیره به دعوت خود جناب سیف تشکیل شده و هیات مدیره قدیم خداحافظی کرده و هیات مدیره جدید شروع به کار کرده، (این موضوع در نامه سرگشاده بازرس سابق انجمن هم ذکر شده)
    حالا 14 ماهه که این انجمن به مشکل خورده چون آقای سیف رییس نشده.
    خیلی عجیبه که بعضی از دوستان بعد از اینهمه اطلاع رسانی و نامه های رسمی، اینگونه بی انصافی می کنند.

  • بهمن حروفی پاسخ

    سلام
    همانطور که دوستان میدانند بنده از اعضای هیات مدیره جدید هستم. خواستم اضافه کنم اشخاصی که حاضر نیستند انجمن را تحویل دهند و دوباره درخواست کرده بودند که کمیسیون جلسه بگذارد و موضوع را بررسی کند حتی در جلسه حاضر نشدند. این نشانه چیست؟ اگر منطقی هست خوب است به مرجع ذیصلاح ارائه شود و تحمل شنیدن پاسخ هم داشته باشیم، و اگر نه، حرفهای کلی، مبهم و در خفا چیزی را عوض نمیکند.
    برخی کامنت هایی که گذاشته شده نیز همین حکم را دارد متاسفانه، کلی، مبهم و شعاری.

  • علی پاسخ

    اولین جلسه هیات مدیره منتخب در شهریورماه ۹۵ تشکیل و آقای فاضل بعنوان رئیس انجمن با رأی گیری و در حضور ریاست قبلی یعنی آقای دکتر سیف انتخاب شدند لیکن بعد از آن جلسه‌ای تشکیل نشد، بد نیست پرسیده شود چرا؟ در ضمن ظاهرا دوستان هبچ مرجعی رو برای رسیدگی قبول ندارند یا به نوعی فقط هرآنچه خودشان می‌خواهند را حق دانسته و از حکم کمیسیون علمی تمکین نمی‌کنند، تمامیت خواهی و انحصار طلبی تا کی؟ در مورد ادعای نشر اکاذیب هم ای کاش مستند صحبت کنید و همانند بگم بگم نشود، با مدارک بفرمایید چه تشویشی بوده؟ کجای خبر فوق مشکل دارد؟ دوره شلوغ کاری تموم شده

    • کارشناس

      دوره شلوغ کاری تموم شده، اینو خوب گفتین، یه بررسی تو سایتها و شبکه های اجتماعی بکنید

  • محمود پاسخ

    خیلی جالبه طرف هنوز مهر مدرکش خشک نشده میخواد صنایع دریایی را نجات بده مثل آرزوی بچه هایی میمونه که می خوان خلبان بشن ولی ...

    • مدرک خشک شده

      سلام دوست عزیز
      از زمانی که ما تو صنعت دریا کارکردیم منتخبین جدید رو میشناسیم،
      همشون از کارشناسان و مدیران قدیمی صنایع دریایی هستند.

      نکنه شما هم حقوق بگیر سیف هستی که خیلی راحت به مردم اتهام میزنی!!!!

  • حسین پاسخ

    8 صبح 4 بعداظهر زندگی آدمهایی است که سالها تو خواب بودند و یهو بهشون وحی شد که صنایع دریایی را نجات بدن یا شایدم ماموریتی دارند اما ...

  • hasan پاسخ

    چه عجب یه رسانه کامنت هارو منعکس کرد

  • ناشناس پاسخ

    دوره شلوغ کاری تموم شده، اینو خوب گفتین، یه بررسی تو سایتها و شبکه های اجتماعی نشون میده که شلوغ کاری کرده در این یک سال

  • کارشناس پاسخ

    سو استفاده خبری از نامه اداری و تشویش اذهان

  • عضو انجمن پاسخ

    متاسفانه آقایان جدیدکه از دوستان بنده هستند این موضوع را به خارج از جامعه دریایی برده اند و به غیر از رسانه های دریایی با رسانه های غیر دریایی هم مصاحبه کرده اند وکمی تعصب به خرج نداده اند، سایت خبری تین نیوز هم بجای بررسی یک موضوع حاشیه ای بهتر بود به مسائل مربوط به حوزه خودش می پرداخت مانند بخشنامه های اجرا نشده وزیر راه یا وضعیت شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی یا کاهش تعرفه حمل و نقل برای کشتی داران