◄ شاخص رضایتمندی دریانوردان باز هم کاهش یافت
این شاخص درباره چگونگی زندگی دریانوردان در بخشهای کلیدی زندگی روزمره است و ابداع شده است تا به رفع کاستیهای زندگی دریانوردان در دریا کمک کند. این بازخوردها در بهبود شرایط دریانوردان موثر است و هدف آن افزایش کیفیت شغلی و کاری و عملکردی آنها و ارتقای سطح ایمنی برای جلوگیری از حوادث احتمالی است.
بر اساس گزارش (SHI) شاخص رضایتمندی دریانوردان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی 6.25 از 10 بوده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از worldmaritimenews، بررسی این نتایج نشان میدهد که در مقایسه با شاخصهای سال 2015 و 2016 که به ترتیب 6.46 و 6.41 گزارش شده بود، با کاهش مواجه شده است.
این شاخص درباره چگونگی زندگی دریانوردان در بخشهای کلیدی زندگی روزمره است و ابداع شده است تا به رفع کاستیهای زندگی دریانوردان در دریا کمک کند. این بازخوردها در بهبود شرایط دریانوردان موثر است و هدف آن افزایش کیفیت شغلی و کاری و عملکردی آنها و ارتقای سطح ایمنی برای جلوگیری از حوادث احتمالی است.
بزرگترین گروه پاسخدهندگان یعنی بیش از 40 درصد، در محدوده سنی 25 تا 35 سال بودند و تقریباً 95 درصد پاسخدهندگان نیز مرد بودند که ساختار صنعت را بر روی یک کشتی نشان می دهد.
همچنین بزرگترین گروه از پاسخدهندگان از جنوب شرقی آسیا بودند که شبهقاره هند و سپس اروپای غربی نیز در رده بعدی قرار دارند.
بر اساس این شاخصها کسانی که در کشتیهای کانتینری مشغول کار هستند، بالاترین میزان از رضایت را نشان میدهند و به دنبال آنها شاغلین در کشتیها قلهبر و سپس تانکرها قرار دارند.
کمترین میزان رضایت به مسائل مربوط به کار اختصاص داشت. دریانوردان نارضایتی خود را نسبت به شرایطشان در هیئتمدیرهها و فشاری که برای انجام وظایف خود در دریای تحمل میکنند اعلام کرده بودند و همچنین به این واقعیت که آنها در معرض خطر قراردارند نیز اشاره شده بود. علاوه بر این مشکلاتی مانند استثمار، رفتار غیرانسانی و کار بیش از حد نیز مطرح شده است.
در میان سایر مسائل مهم مطرح شده، عدم وجود مقررات مناسب برای دریانوردان در بنادر خاص، عدم وجود ارتباط با هیئت مدیره، رکود دستمزدها توسط شرکتهای مدیریت کشتی و مشکلات مالی ناظران، همراه با استاندارد کم تهیه غذا و کم بودن میزان بهداشت نیز قرار دارند.