◄ سقوط بیسابقه بازار تانکرهای نفت خام در سال 2018
گزارشهای BIMCO حاکی از آن است که، به دلیل نرخ حمل و پایین بودن بهرهوری ناوگانها، سال 2018 برای نفتکشها بسیار ناامیدکننده بوده است.
گزارشهای BIMCO حاکی از آن است که، به دلیل نرخ حمل و پایین بودن بهرهوری ناوگانها، سال 2018 برای نفتکشها بسیار ناامیدکننده بوده است.
به گزارش گروه بینالملل تیننیوز، این صنعت، بعد از سال 2015 با نتیجه بسیار عالی، سال 2016 با نتیجه خوب و سال 2017 با نتیجه مطلوب، پس از سه سال سود با رکود مواجه شده است.
درآمد حاصل از نفت خام، هرگز این درجه از رکود را در کارنامه خود نداشته است. درآمد حاملهای غولپیکر نفت خام (VLCCS)، در نیمه اول سال 2018، به میزان ناچیزِ 6هزار دلار در روز رسیده است، درحالیکه یک تانکر Suezmax معادل 10هزار و 908دلار در روز و یک Aframax، نزدیک به 10 هزار دلار در روز درآمد داشتهاند.
علاوه بر این، تعداد کل ناوگان نفت خام در سال 2018 ثابت بوده و در طول 12 ماه گذشته، ناوگانهای VLCC و Aframax، به دلیل فشارهای ناشی از تقاضای پایین این محمولهها افزایش نیافتهاند.
این صنعت برای رسیدن به درآمد بیشتر، نیازمند رشد ناوگان و افزایش میزان تقاضا تا رسیدن به سطح نرمال است.
در حال حاضر 110 فروند VLCC، پنجاه نفتکش Suezmax و 124 نفتکش Aframax سفارش دادهشده است که VLCC ها، تا 33 ماه آینده تحویل خواهند شد.