◄ کشتیهای فلهبر مسیر آمریکا-چین جای خود را به انواع کانتینری دادند
تعیین و افزایش تعرفه واردات کالا توسط چین باعث شده تا صادرکنندگان سویا از آمریکا بهجای کشتیهای فلهبر از کشتیهای کانتینری استفاده کنند.
تعیین و افزایش تعرفه واردات کالا توسط چین باعث شده تا صادرکنندگان سویا از آمریکا بهجای کشتیهای فلهبر از کشتیهای کانتینری استفاده کنند.
به گزارش تیننیوز بر اساس گزارش انجمن سویا ایلینویز، با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی واردات از سوی آمریکا، چین نیز در اقدامی تلافی جویانه، تعرفه ۲۵ درصدی را برای کالاهای آمریکایی، ازجمله سویا وضع کرد.
این در حالی است که چین بهعنوان بزرگترین واردکننده سویا جهان، بخش قابلتوجهی از نیاز خود را از بازار آمریکا تامین میکرد.
بنابراین بازار کشتیهای کانتینری در این شرایط داغ شده است چون کانتینرها بهصورت خالی بازگردانده نشده و با سویا پر میشوند. اتفاقی که باعث میشود تا هزینههای حملونقل نیز به شکلی معنادار کاهش پیدا کند.
تغییر حملونقل فلهای به کانتینری و تغییر نوع کشتیها از فلهبر به کانتینری، فرصتهای دیگری را برای شناسایی بازارهای جدید فراهم میسازد.
همچنین برای پرکردن کانتینرها از سویا و دیگر دانهها هم میتوان از خطوط نقالهای استفاده کرد که سرعت کار را بالا میبرد.
مزایای حملونقل کانتینری حمل سویا برای آمریکا
- حمل کالا با کشتی فلهبر از آمریکا به آسیا حدود سه ماه زمان میبرد، اما این زمان برای کشتیهای کانتینری تنها چهار هفته است.
- خرید سویا بهصورت کانتینری برای مشتریهایی که به دنبال سفارشهایی با حجم کمتر نیز هستند مناسب است.
- خیلی از خریداران امکان بارگیری از طریق کشتیهای فلهبر و انبار کردن آنها را در این حجم ندارند اما حملونقل کانتینری این مشکل را حل میکند.
- حملونقل کانتینری آمریکا را به بازارهای جدید در نقاط دیگر آسیا، اقیانوس آرام و همینطور اروپا میکشاند تا محصولات متنوعی را از آن کشورها وارد کنند و محصولاتی از قبیل سویا به آنها صادر کنند و بدین ترتیب کشتی در هیچ مسیری خالی نباشد.