بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ انتقال آب دریای عمان بهمن‌ماه آغاز می‌شود

مجری طرح مطالعات نمک‌زدایی و انتقال آب از آغاز عملیات انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در بهمن امسال خبر داد.

انتقال آب دریای عمان بهمن‌ماه آغاز می‌شود
تین نیوز

مجری طرح مطالعات نمک‌زدایی و انتقال آب از  آغاز عملیات  انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در بهمن امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی عبدالهی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی با هدف تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت اکنون به یک ضرورت جدی و اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

او  ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده طول خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور که مبداش دریای عمان و مقصد نهایی آن خراسان رضوی است هزار و 600 کیلومتر پیش‌بینی شد و آب انتقالی آن فقط به مصرف آشامیدن و صنعت خواهد رسید.

مجری این طرح هزینه اجرای  این طرح را  3.9 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سالانه دو میلیارد مترمکعب آب از دریای عمان برای نمک‌زدایی و تصفیه برداشت می‌شود.

عبدالهی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده برای تصفیه و نمک‌زدایی آب مورد نیاز باید سه برابر حجم آن آب از دریا برداشت شود لذا دوسوم آب برداشتی دوباره به دریا برمی‌گردد.

او افزود: پروژه تصفیه و نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از این لحاظ نخستین طرح در منطقه دریای عمان و خلیج‌فارس محسوب نمی‌شود اما به لحاظ طول خط انتقال نخستین طرح در منطقه است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.