بازدید سایت : ۴۱۹۶۱
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

دریای خزر و بندر چابهار بهترین مسیر برای ترانزیت و صادرات از ایران به روسیه

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم میزان صادرات ایران به روسیه در سال جاری به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: دریای خزر و بندر چابهار در مسیر کریدور شمال جنوب، فرصتی بی نظیر برای صادرات و ترانزیت از ایران به روسیه است.

دریای خزر و بندر چابهار بهترین مسیر برای ترانزیت و صادرات از ایران به روسیه
تین نیوز |

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم میزان صادرات ایران به روسیه در سال جاری به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: دریای خزر و بندر چابهار در مسیر کریدور شمال جنوب ، فرصتی بی نظیر برای صادرات و ترانزیت از ایران به روسیه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز میرکریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان صادرات ایران به روسیه معادل ۷۶۰ میلیون دلار بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان صادرات ایران به روسیه در سال ۱۴۰۲ به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد که نیازمند برنامه ریزی مناسب به منظور عدم تشکیل صف صادرات پشت گمرک هستیم، چرا که در حال حاضر پشت گمرک ایران به آذربایجان و نیز پشت گمرک آذربایجان به روسیه صف تشکیل شده است.

مسیر کاهش انتقال هزینه نهایی صادرات و ترانزیت از ایران به روسیه؟

وی با تاکید بر اینکه بهترین مسیر برای صادرات و ترانزیت کالا به روسیه دریای خزر و بندر چابهار است، عنوان کرد: انتقال کالا از دریای خزر به روسیه هزینه نهایی را کاهش می دهد و در عین حال بندر چابهار یک فرصت بزرگ در کریدور شمال-جنوب به شمار می رود که باید به بهترین شکل از این دو ظرفیت برای انتقال کالا به روسیه استفاده کرد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه دریای خزر فرصت اقتصادی بی نظیری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی به ویژه تامین شناور است، گفت: ۱۵ فروند شناور به دریای خزر اضافه شده اما این میزان کافی نیست و بخش خصوصی باید از این فرصت اقتصادی استفاده کند.

کمبود شناورهای یخچالی با توجه به فسادپذیر بودن کالا

میرکریمی با بیان اینکه نیازمند ایجاد جذابیت های اقتصادی برای بخش خصوصی به منظور فعالیت اقتصادی به ویژه در حوزه حمل ونقل دریایی در کریدور شمال-جنوب هستیم، اظهار داشت: علاوه بر این باید بدانیم که با توجه به فسادپذیر بودن کالاهای صادراتی ایران به روسیه در بخش کانتینرهای یخچالی با کمبود مواجهیم که باید این کمبود مرتفع شود.

هشدار تغییر انتقال مسیر کالا

وی افزود: همچنین اگر نتوانیم به خوبی از ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم، مسیر انتقال کالا به سمت بندر گوادر پاکستان و فاو عراق تغییر می کند.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تاکید بر اینکه جهش ترانزیتی و صادراتی نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه حمل ونقل و لجستیک است، گفت: اگر ظرفیت ها و امکانات مورد نیاز تامین شود، سرمایه گذاری بخش خصوصی مقرون به صرفه خواهد بود چرا که بازار روسیه برای اقتصاد ایران بکر است.

ضرورت معرفی ظرفیت های اقتصادی ایران و روسیه به تجار

میرکریمی با بیان اینکه باید ظرفیت های اقتصادی ایران و روسیه به تجار و بخش خصوصی بیش از پیش شناسانده و معرفی شوند، گفت: خوشبختانه در یکسال گذشته برخی مشکلات تجاری بین ایران و روسیه مرتفع شده است اما اگر هدف نهایی افزایش میزان صادرات و ترانزیت غیرنفتی به روسیه است باید در حوزه حمل ونقل دریایی با ظرفیت بیشتری پیش برویم و بتوانیم از بازار روسیه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    بهترین است ولی کاری نشده است . کشورهای منطقه ای ایران در شمال کارهایی کرده اند که تغییر آنها خیلی سخت و هزینه بر است . باید 30 سال قبل بیدار بودم و کاری و فکری میکردیم الان دیر است . باید همراه کشورها باشیم و علاجی غیر آن نداریم