پذیرش ۱۰۰ فروند کشتی در یارد تعمیراتی "ایزوایکو" تا پایان سال
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به پذیرش کشتی ها با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور، گفت: امسال در یارد تعمیراتی این مجتمع ۱۰۰ فروند شناور پذیرش خواهد شد.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به پذیرش کشتی ها با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور، گفت: امسال در یارد تعمیراتی این مجتمع ۱۰۰ فروند شناور پذیرش خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سلمان ضربی با بیان این که در زمان حاضر 40 فروند کشتی بزرگ و کوچک در مجتمع ایزوایکو در حال بازسازی یا تبدیل از نوع شناور تجاری به شناور های دیگر است، اظهار کرد: با طراحی و ساخت 2 حوضچه خشک، یکی از بزرگترین تجهیزات و زیرساخت های تعمیراتی در سواحل خلیج فارس مستقر شده است.
وی ادامه داد: در زمانی که استکبار جهانی شرایطی را برای پذیرش کشتی های ایرانی در خارج از کشور ایجاد کرد، حوضچه های خشک با ارائه خدماتی به شرکت ملی نفت، نقش خوبی را در حفظ و پایداری صادرات نفت و آماده سازی ناوگان نفتی برای حمل و نقل این کالای راهبردی ایفا کرد.
وی با یادآوری این که 28 کشتی این شرکت در ایزوایکو پذیرش و بازسازی شده است، افزود: برخی از این کشتی ها که پذیرش شده 340 متر طول دارند.
وی بیان کرد: جلوگیری از خروج ارز، تحویل به موقع، گسترش فناوری در سواحل جنوبی و ایجاد اشتغال از جمله مزایای پذیرش و تعمیر کشتی های داخلی است و پیمانکارانی فعال در این بخش با روش های نوآورانه یا انتقال فناوری از سایر بخش های کشور، در بندرعباس مشغول تعمیر این کشتی ها هستند که اشتغالزایی خوبی ایجاد شده است.
مدیرعامل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با تعمیر یک سوپرتانکر در کشور از خروج 4 تا 6 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود، ضمن اینکه این تعمیرات با قیمت مناسبی در کشور انجام می شود تا نفتکش ها توان عملیاتی خود را حفظ کنند. هم اکنون 2630 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند و با توجه به زیرساخت های موجود در صورت سفارش های بیشتر این قابلیت وجود دارد که تا 10 هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار شوند.
ضربی با بیان این که امیدواریم با توجه سازمان بنادر و دریانوردی به ایزوایکو، ظرفیت کامل مورد بهره برداری قرار گیرد. از نظر زیرساختی، مجتمع کاملا آمادگی ارائه خدمات به مشتریان را دارد و با توجه به روش های ایجاد شده از سال های اخیر، این تعمیرات از لحاظ اقتصادی سودمند بوده و می تواند بارقه امیدی برای صنعت اقتصادی باشد همانطور که در همه جهان کشتی سازی یک صنعت اقتصادی است در ایران هم می تواند به عنوان یک مولفه اقتصادی و مورد توجه دولت و بخش خصوصی باشد.