بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

شانگهای و لندن به قطب دریایی آسیا و اروپا تبدیل می شوند

شانگهای و لندن که در سال ۲۰۰۹ خواهر خوانده شده اند و از آن زمان تاکنون به فعالیت های دریایی خود ادامه می دهند تصمیم دارند به دو قطب دریایی یکی در آسیا و یکی در اروپا تبدیل شوند.

شانگهای و لندن به قطب دریایی آسیا و اروپا تبدیل می شوند
تین نیوز

شانگهای و لندن که در سال ۲۰۰۹ خواهر خوانده شده اند و از آن زمان تاکنون به فعالیت های دریایی خود ادامه می دهند تصمیم دارند به دو قطب دریایی یکی در آسیا و یکی در اروپا تبدیل شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترید ویندز؛ در مراسمی که توسط مرکز بین المللی کشتیرانی شانگهای و North Bund در لندن برگزار شد، طرفین بر ارتقاء فعالیت های دریایی تأکید کردند.  

در این مراسم گای پلاتن دبیرکل اتاق بین المللی کشتیرانی طی سخنانی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ صادرات و واردات بین انگلیس و چین توسط کشتی ها حمل می شود یاد آور شد: اینکه فکر کنیم وضعیت جهان بدون کشتیرانی چگونه خواهد بود باید گفت بسیار دشوار است.  

وی ضمن تأکید برهمکاری شانگهای و لندن خواستار ارتقاء فعالیت دریایی این شهر ها شد.

در ادامه «لی پنگ»، مشاور سفیر چین در بریتانیا طی سخنانی گفت: لندن یک مرکز کشتیرانی مشهور در جهان با سابقه طولانی است و شانگهای به عنوان بزرگ ترین قطب اقتصادی چین، همواره حمل و نقل را به عنوان یکی از مهم ترین وظایف خود می دانست و در حال تسریع توسعه به سمت یک مرکز حمل ونقل بین المللی در سطح جهانی است.

«ژو یین»، بازرس کمیسیون حمل و نقل شهرداری شانگهای نیز در ادامه گفت: سالهاست از نزدیک شاهد رشد چشمگیر فعالیت دریایی در شانگهای به عنوان یک مرکز چند وجهی دریایی هستیم به همین جهت برای افزایش خدمات دریایی، لجستیک، فنّاوری و ساخت کشتی با همکاری یکدیگر آمادگی کامل داریم.

«Jos Standwick» به نمایندگی از اعضای Maritime London صحبت کرد و افزود: شش سال تا کاهش حداقل ۴۰ درصدی کشتی های کم کربن فاصله داریم به همین جهت همکاری بین المللی و منطقه ای، رعایت قوانین آب و هوا، الگو های تجارت یک ضرورت است تا محیط ژئوپلیتیکی مناسب برای فعالیت دریایی کامل جهان فراهم شود.  

در ادامه این مراسم «گای پلاتن» مجدداً طی سخنانی با اشاره به اهداف قانون IMO۲۰۲۰ برای دستیابی به انرژی پاک در سال ۲۰۵۰ میلادی یاد آور شد: باید زیر ساخت مناسبی در بنادر برای مدیریت سوخت داشته باشیم و نیروی کار ما باید برای استفاده از آن آموزش لارم را ببیند. قرار است این کار ها توسط شانگهای و لندن در همکاری و مشارکت با یکدیگر تقویت شود.  

ما به راه حل جهانی نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم اهداف خود را به طور دسته جمعی برآورده می کنیم و همکاری بین شانگهای و لندن از هر نظر قابل توجه است.  

وی تأکید کرد: در مراسمی که در اکتبر ۲۰۲۴ میلادی برای ایجاد مجمع North Bund برگزار خواهد شد سه تفاهم نامه بین المللی به امضا خواهد رسید تا مبنایی برای مشارکت و همکاری گسترده بین شانگهای و لندن باشد.  

 مجمع North Bund به میزبانی دولت مردمی شهر های شانگهای و وزارت تا حمل و نقل چین در اواخر اکتبر ۲۰۲۴ میلادی با حضور هیئت های دریایی در لندن برگزار می شود تا راه های مشارکت هرچه بیشتر این دو شهر خواهر خوانده برای رسیدن به قطب دریایی در دو قاره پیگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.