بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

دریافت ۶۰۰میلیارد تومان از وزارت نفت برای احداثراه‌های روستایی‌ / آسفالت سالانه ۵۰۰کیلومتر راه روستایی

دریافت ۶۰۰میلیارد تومان از وزارت نفت برای احداثراه‌های روستایی‌ / آسفالت سالانه ۵۰۰کیلومتر راه روستایی

تین نیوز | معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با اشاره به هدفگذاری آسفالت سالانه 500 کیلومتر راه روستایی، گفت: امسال 600 میلیارد تومان برای روکش و احداث راه‌های روستایی از طریق وزارت نفت دریافت کردیم که به تدریج در حال تحویل است.

محمد‌حسین میرشفیع اظهار داشت: در حال حاضر 195 هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور داریم که 153 هزار کیلومتر آن شامل روستاهای بالای 20 خانوار است.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری اعتباراتی متمرکز برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی نداریم، بیان کرد: باید اعتبارات استانی اختصاص یابد که این مورد هنوز ابلاغ نشده است و تخصیصی نداشته‌ایم بنابراین از نظر زمان کاری مقداری با مشکل مواجه هستیم.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی اضافه کرد: امیدواریم در ادامه سال جاری بتوانیم با تخصیص متناسب اعتبارات استانی، کمبود‌ها را جبران کنیم.
 
میرشفیع با اشاره به انجام برخی پروژه‌‌های راه‌های ‌روستایی با همکاری پیمانکاران، بیان کرد: کارهایی که می‌توانستیم به صورت «قرضی» از سایر منابع اجرا کنیم این بود که طی هماهنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادارات شهرستان‌ها را موظف کردیم که از محل بخشی از منابعی که برای تأمین خط‌کشی راه‌های روستایی اختصاص می‌یافت، نسبت به اصلاح تقاطع‌ها و نصب تابلو هم، از همین منابع و ‌منابع در اختیار و امکانات خود، در راستای ‌ایمن‌سازی محورها استفاده کنند.
 
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: از محل منابع جرایم راهنمایی و رانندگی در داخل شهرها 60 درصدِ درآمد، به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد و درصدی از این ‌60 درصد، برای ایمن‌سازی راه‌های روستایی به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.
 
وی ادامه داد: 60 درصد از درآمد حاصل جرایم برون‌شهری نیز در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد که بخشی از آن را می‌توان برای ایمن‌سازی راه‌های روستایی اختصاص داد.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی بیان کرد: در این باره جلسات هماهنگی برگزار شده است تا موضوعات ایمنی راه‌های روستایی بررسی شود.
 
دریافت 600 میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی از وزارت نفت‌
میرشفیع با بیان اینکه سال گذشته ‌2 هزار و 200 کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شد، بیان کرد: امسال کمبود اعتبار داریم اما تلاش می‌کنیم مقداری از راه روستایی کشور آسفالت شود.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی اظهار داشت: در قانون بودجه برای حدود 3 هزار کیلومتر روکش راه‌ در کشور برنامه ریزی شده است.
 
وی اظهار داشت: امسال 600 میلیارد تومان برای روکش و احداث راه‌های روستایی از طریق وزارت نفت دریافت کردیم که به تدریج در حال تحویل است.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال تاکنون حدود 900 کیلومتر راه روستایی جدید احداث کردیم.
 
هدفگذاری روکش آسفالت سالانه 500 کیلو‌متر‌ راه روستایی
میرشفیع گفت: همچنین این موارد به تدریج در سال جاری در حال اجرا است و روکش آسفالت اجرا می‌شود تا بتوانیم در صورت تخصیص اعتبارات کاهش تلفات رانندگی راه‌های روستایی محقق شود.
 
معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با بیان اینکه برنامه داریم که سالانه 500 کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی انجام دهیم، اضافه کرد:‌ این هدفگذاری تاکنون در حد 400 کیلومتر عملیاتی شده است و این در شرایطی است که هنوز در سال 93 تخصیص اعتباری انجام نگرفته است که اگر اعتبارات دریافت شود و پیمانکاران فعال شوند قطعا سرعت کار بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.