بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی استان فارس اختصاص یافت

۲۴۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی استان فارس اختصاص یافت

تین نیوز | مدیر توسعه راه‌های روستایی استان فارس گفت: با توجه به اینکه مرمت راه‌های روستایی استان فارس در دست اجراست برای اجرای این طرح حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که امید است محقق شود.
 
سیّد حمزه خلیلی اظهار کرد: حوزه فعالیت اداره توسعه راه‌های روستایی در زمینه احداث، بهسازی، راه‌گشایی، مرمت و روکش محورهای روستایی قدیمی بوده و خدمت‌رسانی به روستاها از مهم‌ترین وظایف ما است.
 
وی با بیان اینکه در استان فارس 11 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: امسال طرح روکش آسفالت‌های قدیمی راه‌های روستایی در دست اجرا بوده و این طرح که امسال آغاز شده باید تا پایان سال 1394 به اتمام برسد.
 
مدیر توسعه راه‌های روستایی استان فارس با اشاره به اینکه برخی از محورهای روستایی طول عمر زیادی دارند، خاطرنشان کرد: طول راه‌های روستایی استان که نیاز به مرمت و روکش دارند حدود 1 هزار و 800 کیلومتر بوده و این طرح در اولویت قرار دارد.
 
خلیلی با بیان اینکه هزینه روکش آسفالت بسیار زیاد است، تصریح کرد: به ازای مرمت هر کیلومتر از راه‌ها مبلغ 120 تا 130 میلیون تومان نیاز بوده و برای اجرای این طرح حدود 240 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که امید است محقق شود.
 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره راه و شرکت نفت اظهار کرد: 60 درصد این اعتبار توسط شرکت نفت و به واسطه تأمین قیر مورد نیاز تأمین شده و مابقی بودجه از منابع ملی تأمین می‌شود.
 
مدیر توسعه راه‌های روستایی استان فارس با بیان اینکه بعضی از محورهای روستایی بیش از 20 سال عمر دارند، گفت: استان فارس در سال 1391 از نظر طول مسیر راه‌ها و کارکرد اداره راه و ترابری در زمینه ساخت راه‌های روستایی مقام اول کشور را کسب کرد.
 
خلیلی با اشاره به اینکه هرچه اعتبارات در نظر گرفته شده بیشتر اختصاص یابد فعالیت بیشتری در این حوزه انجام می‌شود، افزود: در سال‌های 1390 و 1391 اعتبارات این بخش خوب نبوده اما در سال‌ها 1392 و 1393 با سیاست دولت مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام از منبع فروش سهام برای راه‌های روستایی اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شده و حدود 80 درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شده که شامل رقمی معادل 37 میلیارد تومان بوده است.
 
وی با بیان اینکه امسال نیز تاکنون 47 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های روستایی استان فارس در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: بیشترین طول راه‌های روستایی در شهرستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی، مرودشت، جهرم، داراب و نیریز وجود داشته و کمترین مسیر روستایی مربوط به شهرستان‌‌های سروستان، خرامه و کوار است.
 
مدیر توسعه راه‌های روستایی استان فارس با اشاره به اینکه از 11 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی استان 750 کیلومتر راه آسفالت است، تصریح کرد: مابقی راه‌های روستایی استان راه شوسه و خاکی بوده که باید آسفالت شود.
 
خلیلی راه‌های روستایی را دارای درجه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: راه‌های روستایی درجه یک دارای عرض 5 و نیم متر و راه‌های روستایی درجه دو دارای عرض 5 متر بوده و در سلسله مراتب شبکه راه‌ها با توجه به میزان تردد و وضعیت جغرافیایی استان توسعه می‌یابند.
 
وی با اشاره به همکاری بخشداری‌ها و نهادهای مختلف در زمینه توسعه راه‌های روستایی اظهار کرد: در برنامه افق 1404 شناسایی محورهایی که هنوز کار نشده در دست برنامه‌ریزی بوده و نقشه‌های لازم تهیه شده و روستاهایی که بیش از 20 خانوار جمعیت داشته باشند در اولویت هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.