بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

خط ویژه اتوبوس در رشت راه‌اندازی می‌شود

تین نیوز |  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: خط ویژه اتوبوس در مسیر میدان‌های شهرداری ـ مصلی ـ گیل در دو مرحله در رشت راه‌اندازی می‌شود.

 شاهرخ طلیسگر صبح امروز در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در شهر رشت اظهار کرد: خط ویژه اتوبوس در دو مسیر در رشت راه‌اندازی می‌شود.
 
وی مرحله نخست راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در شهر رشت را از میدان شهرداری تا میدان مصلی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در مسیر میدان مصلی ـ میدان گیل در مرحله دوم انجام می‌شود.
 
طلیسگر مسیرهای شهر رشت را به صورت دایره‌ای خواند و بیان کرد: تنها در منطقه گلسار خیابان‌ها به صورت شطرنجی است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه طرح خط ویژه اتوبوس شهری در شهرداری، شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان رشت به تصویب رسیده است، تصریح کرد: تمهیدات دیگری در کنار خط ویژه اتوبوس با پلیس راهنمایی و رانندگی برای شهر رشت اندیشیده شده است.
 
*خیابان حاجی‌آباد ـ میدان شهرداری ویژه تردد تاکسی
 وی به خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری اشاره کرد و گفت: خیابان حاجی‌آباد تا میدان شهرداری تنها مسیر ویژه برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.
 
طلیسگر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تردد تاکسی و اتوبوس در مسیر میدان صیقلان تا میدان شهرداری، بیان کرد: ورود خودروهای شخصی به محدوده بافت مرکزی شهر رشت محدود می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به مطالعات طرح جامع این شهر اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات مذکور نشان می‌دهد وضعیت حمل و نقل در شهر رشت دارای وضعیت نامطلوبی است.
 
وی با بیان اینکه 9 درصد خدمات حمل و نقل شهر رشت با اتوبوس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: 8.5 درصد خدمات حمل و نقل شهر رشت با مینی‌بوس انجام می‌شود.
 
*فعالیت 33 درصدی خودروهای شخصی در رشت
 طلیسگر از فعالیت 33 درصدی خودروهای شخصی در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: فعالیت خودروهای مذکور طبق استانداردها باید بسیار پایین‌تر باشد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به فعالیت 48 درصدی تاکسی‌ها در این شهر اشاره کرد و افزود: استاندارد فعالیت تاکسی‌ها در شهر رشت 25 درصد است و فعالیت بیشتر تاکسی‌ها یکی از عوامل ترافیک در این شهر محسوب می‌شود.
 
وی عرض کم معابر شهر رشت را از مشکلات موجود خواند و بیان کرد: معابر شهر رشت مربوط به یک‌صد سال گذشته است و ترافیک شهری باید با وضعیت موجود مدیریت شود.
 
طلیسگر با بیان اینکه حمل و نقل عمومی اولویت نخست شهر رشت است، تصریح کرد: حمل و نقل عمومی با برنامه زمانبندی شده باید در شهر رشت تقویت شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.