بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
معاون شهردار تهران با تأکید بر تمرکز مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل عمومی:

دولت به جای پرداخت یارانه به بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند

دولت به جای پرداخت یارانه به بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند
|

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر تمرکز مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: بیشترین بودجه شهر به گسترش حمل و نقل شهری اختصاص داده شده و بر این اساس، بهتر است مسئولان دولتی نیز به جای صرف هزینه‏ های هنگفت بابت پرداخت یارانه به بنزین مصرفی خودروهای شخصی که منجر به افزایش آلودگی هوا و بروز انواع بیماری‏های ناشی از آن می شود، به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کرده و در این جهت سرمایه‏ گذاری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،  سید جعفر تشکری هاشمی افزود: نباید همه فشارها متوجه مردم تهران باشد و لازم است بودجه‏ های ملی به مدد پایتخت بیاید تا با گسترش بیشتر حمل و نقل شهری، به فقری که از گذشته در رابطه با حمل و نقل عمومی در تهران داشته ایم، پایان داده شده و امکانات حمل و نقلی را به شکل شایسته ای برای مردم آماده کنیم.

وی با اعلام این که محور توسعه شهر در گذشته بر اساس استفاده بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استوار بوده و برنامه‏ ریزی‏ های صورت گرفته نیز بر مبنای همین سیاست اِعمال گردیده، تأکید کرد: تنها طی چند سال اخیر است که توجه ویژه ای نسبت به توسعه حمل و نقل شهری به عمل آمده و استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

ظرفیت متروی تهران ظرف 7 سال 5 برابر شده است
معاون شهردار با اشاره به این که امروز متروی تهران متحول شده و ظرفیت آن تنها ظرف مدت 7 سال با حدود 5 برابر افزایش از روزانه 660 هزار جابه جایی به بیش از 3 میلیون جابه جایی در روز رسیده، اظهار کرد: این تحول بزرگ به معنای یک جهش معجزه آسا در توسعه مترو بوده و نشان ‏دهنده تحولات شگرفی است که طی سال های اخیر در جهت گسترش متروی تهران به وقوع پیوسته است.

 تشکری هاشمی با بیان این که در اعماق زمین و در زیر پای مردم تهران غوغایی برپاست، تصریح کرد: نیروهای تلاشگر مترو اعم از مهندسان ماهر و متخصص و کارگران پر تلاش و خدوم این مجموعه به صورت شبانه روزی و با جدیت در جهت تأمین آسایش و رفاه مردم تهران مشغول فعالیت هستند.

وی با تأکید بر تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و ترسیم چشم‏انداز بلند مدت توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت، اضافه کرد: در حال حاضر تنها 152 کیلومتر خط مترو در تهران در دست بهره برداری قرار دارد، در صورتی که طبق پیش بینی های صورت گرفته، پایتخت 400 کیلومتر مسیر مترو لازم دارد تا بتوانیم به وضعیت مطلوب برسیم.

مترو به فرودگاه مهرآباد می رسد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که فرودگاه مهرآباد از مراکز بسیار مهم پایتخت محسوب می شود و شهروندان انتظار دارند این فرودگاه به شبکه مترو متصل شده و امکان آمد و شد به آن تسهیل شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث خط متروی فرودگاه مهرآباد به طول دو و نیم کیلومتر از میدان آزادی در دست انجام است.

 تشکری هاشمی با بیان این که اجرای «طرح نظام یكپارچه بلیت الكترونیك شهر تهران»، یک تحول اساسی در مسیر ارائه خدمات هدفمند حمل و نقل عمومی به اقشار مختلف شهروندان محسوب می شود، اظهار کرد: مهمترین گروه مخاطب كارت تخفیف دار حمل و نقل عمومی، دانش آموزان ساكن تهران و دانشجویان شاغل به تحصیل در یكی از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی پایتخت می‏باشند كه به این منظور 50 درصد تخفیف برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر این که طبق برآوردهای موجود، بیش از دو میلیون دانش‏آموز و دانشجو در تهران ساکن و مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: از نظر مدیریت شهری، رسیدگی به امور مربوط به دانش آموزان و دانشجویان عزیز از جمله رسیدگی به وضعیت خودروهای سرویس مدرسه و آموزش رانندگان این سرویس ها یک کار کاملاً فرهنگی محسوب می شود.

تمام رفتارهای ترافیکی در تهران تحت نظارت هوشمند است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که اتوبوس های برقی و اتوبوس های هیبریدی، حداقل آلودگی را تولید کرده و جایگزینی آن ها به جای اتوبوس هایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند، به حفظ محیط زیست کمک می کند، اظهار کرد: نسل جدید اتوبوس های برقی از سال آینده وارد تهران می شوند اما مانع اصلی که بر سر راه استفاده از اتوبوس های هیبریدی وجود دارد، عدم امکان تأمین سوخت مناسب برای این اتوبوس ها است.

 تشکری هاشمی با بیان این که در موضوع فرهنگ ترافیک دارای خلاءها و کاستی‏ های جدی‏ای هستیم، تصریح کرد: با توجه به این که مدیریت شهری تنها رسالت فرهنگی نداشته و مسئولیت های اجرایی، عمده ترین وظیفه این نهاد محسوب می شود، اعتقاد داریم همه دستگاه های دست اندرکار باید به موضوع مهم آموزش و فرهنگ سازی ترافیک ورود پیدا کنند، ضمن این که بدون همکاری خود مردم نمی‏توانیم به مقصد برسیم و سرنوشت تمام برنامه هایی که در شهر اجرا می شود، به نوعی به مشارکت شهروندان گره خورده است.

وی در پایان با تأکید بر این که ساماندهی تجهیزات ترافیکی و زیرساخت های حمل و نقلی برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تجهیز معابر شهری به امکاناتی همچون دوربین‏ های نظارت تصویری، پلاک‏ خوان و ثبت تخلف سرعت با هدف آموزش و فرهنگ‏ سازی ترافیک و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در شهر صورت پذیرفته و لازم است رانندگان آگاهی داشته باشند که تمامی رفتارهای ترافیکی در معابر شهری تهران تحت نظارت هوشمند قرار داشته و به صورت مستمر رصد می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.