◄ صنعت هوانوردی ایران از نظر نیروی انسانی اشباع است / هزینه ۲۵ هزار دلاری آموزش در کشورهای منطقه
تین نیوز| رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی داخلی از حیث نیروی انسانی اشباع شده گفت: در کشورهای منطقه، برای آموزش نیروهای متخصص صنعت هواپیمایی، مبلغی حدود 25 هزار دلار هزینه می شود.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسین قنبری در اولین جلسه ویژه کارگروه تفاهم نامه سه جانبه برای اعزام نیروی کار به کشورهای منطقه، گفت: با توجه به اینکه تعداد علاقه مندان به تحصیل در صنعت هواپیمایی بسیار زیاد است و بازار داخلی هم از حیث تامین نیروی انسانی کاملا اشباع شده، مقرر شد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی خارجی، فارغ التحصیلان صنعت هواپیمایی که مازاد بر بازار کار داخلی هستند، به خارج از کشور اعزام شوند.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه اعزام نیروی کار مازاد بر نیاز کشور، تفاهمنامه سه جانبهای در تیرماه سال جاری بین دانشکده صنعت هواپیمایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و انجمن صنفی کاریابیهای بینالمللی ایران منعقد شد.
رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس را از کشورهای هدف برای اعزام نیروی کار ایرانی در صنعت هواپیمایی معرفی کرد و گفت: در این کشورها برای آموزش نیروهای متخصص صنعت هواپیمایی، مبلغی حدود 25 هزار دلار هزینه می شود، این در حالی است که در ایران هزینه آموزش های تخصصی و منطبق با استانداردهای جهانی، حدود 3 تا 4 هزار دلار است.
قنبری یادآور شد: برای کشورهای منطقه هم به لحاظ اقتصادی بهتر است از کارشناسان متخصص ایرانی استفاده شود تا اینکه هزینه های سنگینی صرف آموزش نیروهای خود کنند.
بنظر می رسد آقای قنبری کمی در آمار و اطلاعات دادن باید دقت کنند۰ صنعت هوانوردی ایران طی ۲۰ سال اخیر بدلیل تحریم و سوء مدیریت کوچکتر شده و لذا بدلیل نبود عملیات پروازی و فرودگاهی، نیاز به نیروهای تکنسین کاهش یافته و حالا بیکار زیاد گردیده ۰ بنابراین آقای قنبری بفکر اعزام افتاده اند۰در کشورهای حاشیه خلیج فارس آموزش و جذب نیروی هوانوردی بروز و مطابق معیارهای فن آوری روز است۰آیا در دانشکده هوانوردی آقای قنبری هم چنین است؟ ایشان نیک می دانند که در بخش تعمیرات موتور، الکترونیک، ایویونیک، کنترل پرواز ایران در دهه ۷۰ میلادی است در حالیکه همسایگان ما، حتی افغانستان مجهز بدانش روزند۰به آقای قنبری توصیه می کنیم ثابت کند آموزش تکنسین بروز در خارج ۲۵ هزار دلار است و در ایران اگر آن استاندارد عینا پیاده شود، هزینه ۴ هزار دلار خوا هد بود۰ آیا آقای قنبری سیمیولاتورهای جدید برای آموزش را در اختیار دارند؟ آقای قنبری لطفا صداقت داشته باشید۰
باسلام و احترام خدمت تمامی دلسوزان صنعت عظیم هواپیمایی ایران عزیز به استحضار میرساند با توجه به وجود مشکلات بسیار فراوانی که در این صنعت وجود دارد و تمامی شما بزرگواران به آن واقف هستید و با عنایت به سوابق مفید اجرایی و تحصیلات آکادمیک جناب آقای دکتر قنبری، اگر با عدالت و انصاف قضاوت کنیم ایشان بادست خالی عملکرد مناسب و قابل قبولی در اداره بزرگترین نهاد آموزشی صنعت حمل و نقل هوایی داشته اند، درست است که در برخی موارد شاید نقصی وجودداشته باشد که به نظر من هم هست اما در بسیاری موارد هم کارهای بزرگی درحال انجام است که انشااله با یاری شما به سرانجام خواهد رسید. با تشکر
آقای مهندس قنبری ممان ۱ - صنعت از نیروی متخصص اشباع نشده است بلکه با شرایط موجود کسی رغبت نمی کند در دانشکده شما ورود پیدا کند مگر نه اینکه امسال شما برای جذب کارشناس مراقبت بدون آزمون اقدام کردید آیا با این کار برای شغل به این مهمی آدم با سواد می آید ۲ - اون ۲۵ هزار دلاری که فرمودید در ازای امگانات است تو را بخدا خودتان را با کثلا کالج سنگاپور یکی نکنید سیمولاتورتان، کارگاه هایتان، لابراتوار زبانتان، خوابگاه و… اینها ۲۵ هزار توامن می ارزد کار نیکان را قیاس از خود مگر گر چه در …باشد شیر شیر