بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
معاون راه روستایی در ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران:

◄ اجرایی شدن شاخص ناهمواری راه در پروژه ها از سال آینده

◄ اجرایی شدن شاخص ناهمواری راه در پروژه ها از سال آینده

تین نیوز | معاون راه و شهرسازی تصریح کرد: شاخص ناهمواری های راه به عنوان مهمترین شاخص تحویل پروژه از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران که از امروز، 27 آبان ماه به مدت دو روز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می شود، با اشاره به شاخص مهم ناهمواری راه در تحویل پروژه خاطرنشان کرد: این شاخص باعث جلوگیری از تخریب زود هنگام راه می شود و بر مبنای مطالعات، هر 2.2 متر در کیلومتر به عنوان شاخص تعریف شده است و به شرکت های پیمانکاری که این شاخص را رعایت کنند در سال اول جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به سیاست های پیش روی وزارت راه در خصوص کنترل کیفیت استفاده از قیر در راهسازی اظهار کرد: استقرار استاندارد P.G برای قیر، حاصل فعالیت و تلاش شرکت های تولید کننده قیر، آسفالت و بورس کالا به شمار می رود.

وی افزود: به جای اینکه تنها دو نوع قیر در راهسازی کشور استفاده کنیم باید از طریق تعریف مدل های مختلف قیر و آسفالت بازار جدیدی برای قیرهای پلیمری ایجاد کنیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از فعالیت های مهم وزارت راه، حذف تدریجی قیر MC است که عمده مصرف ما در N کد و تک کد بوده است.

میرشفیع با توجه به صدور گواهینامه فنی در زمینه قیر و آسفالت گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد مصالح مورد استفاده در راهسازی، کوهی است و همکاری خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت راه موجب تسهیل روند افزایش کیفیت قیر شده است.

وی با توجه به آموزش اپراتورهای کنترل کیفیت قیر و آسفالت توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تصریح کرد: این آموزش ها موجب دقت بیشتر در ممیزی تولیدات کارخانه های قیر و آسفالت سازی می شود، که بر مبنای آن، مجموعه وزارت راه و شهرسازی، کارخانه هایی که گواهینامه استاندارد تولید قیر نداشته اند، تایید نخواهد کرد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی از بخشنامه ای خبر داد که از سال آینده بخش اساس در ساخت راه باید با دستگاه فینیشر اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در راه های اصلی شریانی از آسفالت حفاظتی استفاده می شود، یادآور شد: درخواست ما افزایش کیفیت آسفالت های حفاظتی است. همچنین رویه های بتنی به عنوان رقیب آسفالت باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا ترافیک بعضی از راه ها به قدری زیاد است که استفاده ار بتن نسبت به آسفالت به صرفه تر خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمک بسیار خوبی از سوی اقتصاد و حمل و نقل وزارتخانه در خصوص تامین ماشین آلات راهداری و راهسازی انجام گرفته است و پیمانکارانی که انجام یک پروژه را در درازمدت به پایان می رسانند از تسهیلات ویژه ای برخوردار می شوند و آنهایی که پروژه را یک ساله تحویل دهند خود به خود از چرخه رقابت حذف خواهند شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.