بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خبر داد:

◄ ۱۰ تا ۲۰ درصد قطعات مترو، داخلی است / دولت، ۶۰ درصد مطالبات مترو را پرداخت کرده است

◄ ۱۰ تا ۲۰ درصد قطعات مترو، داخلی است / دولت، ۶۰ درصد مطالبات مترو را پرداخت کرده است

تین نیوز | نشست خبری مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با موضوع نخستین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از بهره مندی از مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو برای نخستین بار خبر داد و گفت: نمایشگاه از روز 28 تا 30 بهمن ماه با حضور بیش از 70 شرکت داخلی در محل نمایشگاه های برج میلاد در کنار نمایشگاه ریلی پذیرای حضور بازدید کنندگان خواهد بود.

محسن نایبی گفت: آنچه امروز در کلان شهر تهران در حال رخ دادن است این است که استفاده از مترو یک انتخاب نیست بله یک الزام است.
 
وی ادامه داد: از سال 74 تاکنون 154 کیلومتر مترو آن هم در شرایطی که در تحریم ها به سر می بریم و شرایط آن در سال های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده و با بی میلی بسیاری از سازندگان خارجی در تأمین قطعات مواجه هستیم، احداث شده و در حال گسترش است.
 
وی با اشاره به اینکه در شرایطی که روزانه بین دو تا سه میلیون مسافر در مترو جا به جا می شوند، موظف هستیم مترو را با دقت و سرعت حرکت دهیم، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ما را بر این داشت تا با توجه به حجم بالای قطعاتی که به آن نیاز داریم به چرخه تولید داخلی بیندیشیم.
 
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: با شرایط موجود نیاز است از ظرفیت داخل کشور استفاده کنیم و توانایی افرادی که قطعاتی را تولید کرده اند به ساخت سایر قطعات مورد نیاز در مترو منتقل کنیم.
 
وی با بیان اینکه هرگاه به توان نیروهای داخلی اعتماد کرده ایم،  موفق شده ایم، گفت: در مترو با حجم بسیاری بالایی از قطعات رو به رو هستیم، هر قطار به 5 هزار قطعه نیاز دارد و باید بتوانیم همه اینها را داخل کشور بسازیم تا وابستگی های مان رفع شود.
 
نایبی تصریح کرد: علاوه بر این قطعات تأسیسات بسیار پیچیده ای داریم و باید بتوانیم در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم درباره تجهیزات ثبات و متحرک نیز شبکه بسیار مهم برق رسانی مطرح است و همان طور که می دانید کل مترو با برق کار می کند و انتقال این برق نیازمند تجهیزات خاص خود است.
 
وی در ادامه افزود: مجموعه این موارد و مباحث فنی ما را بر آن داشت برای کم کردن این رابطه با خارجی ها دست نیازمان را به سمت تولیدکنندگان داخل کشور دراز کنیم و امیدواریم این نمایشگاه شروعی برای تحقق این امر باشد.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: حدود 70 شرکت اعلام آمادگی کرده اند. البته این نمایشگاه در برج میلاد و در کنار چهارمین نمایشگاه صنعت ریلی برگزار می شود که این امر می تواند تقویت کننده موضوع مدنظر ما باشد.
 
10 تا 20 درصد قطعات مترو در داخل کار می شود
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چند درصد قطعات کنونی مترو تولید داخل است، اظهار داشت: داخل یک قطار 5 هزار قطعه استفاده می‌شود که برای تولید برخی از اینها در کشور اقدامی صورت نگرفته اما شاید بتوان گفت روی حدود 10 تا 20 درصد از قطعات مترو در داخل کشور کار شده است اما امیدواریم با اقدامی که مدنظر قرار گرفته رویکرد مثبتی در این حوزه شکل گیرد و نسبت به تولید قطعاتی که شاید پرداختن به آنها مغفول مانده است، تلاش شود.
 
وضعیت پله برقی های مترو
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با شرکت تولیدکننده ایرانی پله برقی همکاری‌تان را ادامه خواهید داد یا خیر، گفت: هر شرکتی که بتواند نیاز واقعی ما را در مترو برآورده سازد طرف قرار داد ما خواهد بود مشروط بر آنکه پله برقی‌های آن دچار خرابی‌های ممتد نشود زیرا آنچه برای مان حائز اهمیت است این است که بتوانیم خدمات‌دهی مداومی به مسافران مترو داشته باشیم.
 
وی افزود: پله‌هایی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار پرکار هستند از این رو هر شرکتی که توان کاری‌اش به ما ثابت شود مورد همکاری قرار می‌گیرد. در ادامه اقدامات صورت گرفته شرکت مترو برای رفع مشکل پله برقی‌ها قراردادی برای تعمیر و نگهداری پله‌ها با یک شرکت منعقد شده و شرط مان با آن پله‌های روشن است.
 
برگزاری نمایشگاه برای حمایت از توان داخلی
نایبی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی براینکه تولیدکنندگان داخلی نیازمند حمایت شرکت مترو هستند، گفت: قطعا اگر نیت مان حمایت نبود این نمایشگاه را برگزار نمی‌کردیم. رویکرد شهرداری تهران و شرکت مترو در اجرای فرامین مقام معظم رهبری این است که از تولید داخل استفاده کنیم.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه توجه به اینکه قطعات مورد استفاده در قطارهای مترو چینی هستند آیا با برگزاری این نمایشگاه و استفاده از تولیدات داخل تأثیری در قراردادهایمان با این کشور شاهد خواهیم بود یا خیر، گفت: عکس آن چیزی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند که قطعات مترو از چین وارد می‌شود، صادق است و بسیاری از قطعات ما اروپایی است.این موضوع روی قراردادهای مترو درباره واگن‌ها نیز اثری نمی‌گذارد و مذاکرات قبلی ارتباطی با اقدامات فعلی ندارد.
 
60 درصد مطالبات مترو پرداخت شده است
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چه میزان از مطالبات شرکت مترو از دولت در سال جاری پرداخت شده است، گفت: آنچه مجلس برای دولت در بودجه مصوب کرده، 60 درصد پرداختی داشته اما آنچه ما خواسته‌ایم بسیار کمتر از این میزان بوده است.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با مشکل تغییر تعرفه پرداخت هزینه برق مترو برطرف شده است یا خیر، گفت: خیر هنوز این موضوع به جایی نرسیده درحالی که قرار بود تعرفه برق مصرفی مترو پایین‌ترین میزان باشد اما این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده و پیگیری‌ها ادامه دارد.
 
هزینه استفاده از بیشترین مسیر مترو، 320 تومان
نایبی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه 10 درصد از مسافران مترو از بلیط‌های تک و دو سفره استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر 10 کیلومتر سفر با مترو 180 تومان و بیشترین مسیر 320 تومان هزینه برای یک مسافر دربردارد.
 
اینترنت در مترو
وی همچنین درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا امکان  استفاده از اینترنت در ایستگاه‌های مترو و قطارها بوجود خواهد آمد یاخیر، خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم شبکه اینترنت در ایستگاه‌های مترو و تونل‌ها داشته باشیم همچنین رایگان بودن و نبودن این خدمات بستگی به خدماتی است که شرکت ارائه دهنده اینترنت، ارائه خواهد داد.
 
مواد مخدر در مترو
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به پرسش خبر جابجایی مواد مخدر به نقل از دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصریرح کرد: مواد مخدر از طرق مختلف جابه جا می‌شود، ممکن است از وسایل دیگری مانند اتوبوس تاکسی و غیره نیز استفاده شود و فرد حامل آن از مترو نیز استفاده کنند. آماری از کشفیات در زمینه‌های مختلف در مترو وجود دارد که بعد از تهیه آن را ارائه خواهیم کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.