بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

سرطان بهای تولید غیر‌استاندارد بنزین در کشور

تین نیوز | بنزن حلالی شیمیایی است که قابلیت احتراق دارد که برای جبران کمبود بنزین مورد نیاز داخل کشور به سوخت اضافه می‌شود که بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی سرطان‌شناسی‌ یکی از عوامل قطعی بروز سرطان است‌ این درحالی است که سازمان محیط‌زیست سال گذشته تلاش کرد با وزارت نفت برسر کاهش آلایندگی بنزین تولیدی کشور به توافقاتی برسد که منجر به وعده وزیر نفت مبنی بر توقف تولید بنزین موسوم به بنزین پتروشیمی‌ها شد، قولی که بعد از عید تعدیل و تصحیح شد که توقفی در کار نیست بلکه تولید استاندارد خواهد شد. حالا به نظر می‌رسد بهینه‌سازی نیز درکار نیست زیرا آن‌طور که متصدی معاون انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشته است در‌صد بنزن تولید جدید بنزین نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است. به گفته این مقام محیط‌زیستی، میزان بنزن بنزین یورو 4 تولیدی حدود 8/0 درصد است.
 معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پیش از تولید و توزیع بنزین یورو 4 میزان بنزن بنزین هفت درصد بود اما این میزان در بنزین‌های یورو 4 توزیع شده حدود 8/0 درصد است.
وی افزود: توزیع بنزین یورو 4 در شهرهای تهران‌، کرج و اراک بهمن‌ماه 92 آغاز شد و اندازه‌گیری‌های قبل از آن نشان می‌داد میزان بنزن بنزین و گازوییل توزیعی در کشور بین شش تا هفت درصد است در حالی که استاندارد آن زیر یک درصد است.
متصدی ادامه داد: برای سنجش میزان بنزن از 12 پمپ بنزین در تهران نمونه‌برداری شد و بعد از انجام آزمایش‌های لازم میزان بنزن موجود زیر یک درصد یعنی 8/0 درصد اعلام شد.وی افزود: اندازه‌گیری پارامترهای بنزین در شهرهای کرج و اراک هم جزو برنامه‌های سازمان محیط‌زیست بوده و قرار است در طول سال به طور مداوم پارامترها اندازه‌گیری شوند.
معاون انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: کاهش ترکیبات سمی و آلاینده مانند بنزن در سوخت کشور نویدی مبنی بر کاهش آلودگی هوا و کاهش نرخ انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان است. قطعا با این روند در آینده شاهد سرطان‌های کمتری در کشور خواهیم بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.