بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
سخنگوی دولت:

قیمت خودرو و ضوابط آن را شورای رقابت تعیین می‌کند

قیمت خودرو و ضوابط آن را شورای رقابت تعیین می‌کند

تین نیوز | محمد باقر نوبخت در نشست خبري خود به سئوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد. 

سخنگوي دولت در مورد افزايش قيمت خودرو گفت: قيمت خودرو و ضوابط و سياست‌هاي آن را شوراي رقابت تعيين و روي آن نظارت مي‌کند. يک درصد افزايش قيمت نيز در مورد ماليات بر ارزش افزوده است. بنابراين قيمت خودرو جز اين ماليات وضع شده افزايشي نداشته و ما از شوراي رقابت مي‌خواهيم که همچنان با دقت کار خود را دنبال کند تا در سال جاري شاهد حرکت غير معقولي در زمينه قيمت خودرو نباشيم.

نوبخت در پاسخ به سوالي مبني براينکه چرا بيمه روزنامه نگاران از سوي وزارت ارشاد قطع شده گفت: من از اين مسئله بي‌خبر هستم اما قطعا از مسئولان سوال مي‌کنم. بحث بيمه روزنامه‌نگاران در بودجه نيز پيش بيني شده تا روزنامه نگاران دغدغه‌اي نداشته باشند بنابراين ما از اين جهت مشکلي در اعتبارات نداريم.

سخنگوي دولت در پاسخ به اين سوال که اقشار پردرآمدي چه زماني از دريافت يارانه حذف مي‌شوند گفت: قانون بودجه در تبصره 20 چگونگي منابع و مصارف را تعيين کرده و ما در حال تهيه آيين نامه اجرايي اين تبصره هستيم. در سال قبل مجلس به وقت بودجه را تصويب کرد و ما فرصت کرديم که قبل از آغاز سال 93 آيين نامه اجرايي را بنويسيم. امسال نيز انتظار داشتيم که مجلس لايحه بودجه را هر چه زود‌تر تصويب کند اما اين لايحه زماني تصويب شد که ما فرصتي نداشتيم آيين نامه اجرايي همه تبصره‌ها را بنويسيم.

وي ادامه داد: البته ضوابط اجرايي تصويب شده است اما آيين نامه‌هاي اچرايي همچنين در دست تهيه است در اين آيين نامه چگونگي حذف يارانه افراد پر در آمد پيش بيني شده و وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي که مسئول اين بخش است پس از تصويب آيين نامه توضيحات لازم را در اين خصوص اعلام خواهد کرد.

وي در مورد بخشنامه عدم افزايش قيمت‌ها که چندي پيش توسط معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد گفت: اين بخشنامه در راستاي انضباط ‌بخشي به دستگاه‌هاي دولتي و واحدهايي است که به نوعي با قيمت گذاري مواجه هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.