بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

رونق تولید در پی کاهش نرخ سود

رونق تولید در پی کاهش نرخ سود

تین نیوز | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن و خودرو و کالا در کنار کاهش تدریجی نرخ سود بانکی به رونق تولید و خروج از رکود کمک می‌کند.

حسین میرمحمدی در مورد خروج از رکود و برنامه‌ دولت برای استفاده از افزایش ظرفیت‌ خالی‌مانده تولید اظهار داشت: دولت به لحاظ اینکه بازارهای اقتصادی را کنترل کند، آیین‌نامه‌های انضباطی سختی را وضع کرد و به‌گونه‌ای مدیریت شد که نرخ تورم کاهش یابد اما معتقدم در صورتی که رونق در حوزه ساخت‌وساز ایجاد شود، می‌تواند به این بازار و بازارهای ثانویه آن تحرک بخشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رونق تولید صرفا در گرو بازارهای داخلی نیست، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید به فکر ایجاد بازارهای خارجی برای صدور محصولات خود باشند و صادرات از این طریق افزایش یابد زیرا بازارهای داخلی، بخشی از نیازها را پوشش می‌دهد.

وی گفت: با وضعیتی که بازارهای منطقه دارد، می‌توان شاهد رونق نسبی در تولید بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از مباحث اساسی برای واحدهای تولیدی سرمایه در گردش است، عنوان کرد: دولت باید در کنار کنترل تورم برنامه‌ریزی برای خروج از رکود داشته باشد و تا حدودی در بخش خودرو این موضوع مشاهده شد.

به گفته میرمحمدی، نگاه تولید باید صادرات‌محور باشد و به بازارهای جدید فکر کنیم. در حال حاضر نتیجه کنترل تورم رکود در بخش اقتصادی بوده است و باید به صورت هنرمندانه ضمن حفظ دستاورد کاهش تورم به رونق تولید نیز اندیشیده شود.

وی یکی از عوامل تحرک‌بخشیدن به بازار را افزایش سقف تسهیلات در بخش‌های خودرو، مسکن و کالا عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به چالش جدید در بخش اقتصاد نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر تولید گفت: کاهش گام به گام نرخ سود می‌تواند از انباشت سرمایه در بانک‌ها جلوگیری کند و با تحریک تقاضا به بازار رونق بخشد و در عین حال با مدیریت دلالی به بازارهای بورس و مشابه آن رونق بخشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.