◄ آخرین وضعیت خط یک مترو تبریز؛ ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی
تین نیوز | مدیر روابط عمومی مترو تبریز گفت: کل خط 1 مترو تبریز تا پایان فروردین 93، در حدود 61.19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حسین شهبازی در گفتگو با تین نیوز در خصوص آخرین جزئیات مترو تبریز گفت: در حال حاضر یک رام کامل قطار بر روی ریل قرار گرفته است اما با توجه به اینکه هنوز این واگنها مونتاژ نشدهاند تست سرد و گرم انجام نشده است.
وی افزود: هیئت چینی مسئول کارهای فنی و پشتیبانی، نصب و راه اندازی مترو هنوز وارد تبریز نشده است و به محض ورود این هیئت کارهای تست سرد و گرم آغاز خواهد شد.
مدیر روابط عمومی مترو تبریز خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه تنها یک رام قطار وجود دارد بنابراین تا رسیدن قطارهای بعدی از یک رام قطار بیشتر برای کارهای فرهنگسازی و آزمایشی و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.
شهبازی با اشاره به آماده بهرهبرداری بودن فاز اول خط 1 مترو تبریز گفت: فاز اول 6 ایستگاه دارد که تنها ایستگاه 29 بهمن از لحاظ ساختمانی کامل نیست اما هیچ مشکلی برای راه اندازی فاز اول ندارد و ریلگذاری شده است.
وی در خصوص فاز دوم این خط گفت: کل خط 1 مترو تبریز شامل 18 ایستگاه است و تا پایان فروردین 93 در مجموع 61.19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول مترو افزود: فاز دوم از ایستگاه 7 شروع میشود که به ترتیب از لحاظ پیشرفت فیزیکی عبارتند از: ایستگاه 7 ( 5.13 درصد)، 8 ( 38.82 درصد)، 9 (22.30 درصد)، 10 (22.04 درصد)، 11 (6.7 درصد)، 12 (3.84 درصد)، 13 (11.72 درصد)، 14 (3.50 درصد)، 15 (12.49 درصد)، 16 (17.84 درصد)، 17 ( 95.07 درصد) و 18 (63.60 درصد).
شهبازی یادآور شد: ایستگاهها 1 و 18 همسطح بوده و کل خط 1 شامل 8 کیلومتر تونل عمیق به صورت دو رشته تونل عمیق موازی به نامهای سهند و سبلان است و نوع حفاری از نوع مکانیزه و با دو دستگاه TBM انجام میشود.
وی در مورد پایانههای ائلگلی و لاله که ابتدا و انتهای خط 1 هستند گفت: پایانه ائلگلی به طور 100 درصد آماده بوده و مساحت آن 6 هکتار است وشامل بخش تعمیرات، اتاقهای اداری، انبار بوده و دارای 14 خط پارکینگ است و ظرفیت 75 واگن (15 رام قطار) است.
مدیر روابط عمومی مترو تبریز افزود: پایانه لاله نیز 89.70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مساحت 14 هکتار در حال احداث است. براساس طرح اولیه حدود 9 کیلومتر ریلگذاری و سرویس دهی به 176 واگن (35 رام قطار) در این پایانه پیش بینی شده است.
حسین شهبازی در گفتگو با تین نیوز در خصوص آخرین جزئیات مترو تبریز گفت: در حال حاضر یک رام کامل قطار بر روی ریل قرار گرفته است اما با توجه به اینکه هنوز این واگنها مونتاژ نشدهاند تست سرد و گرم انجام نشده است.
وی افزود: هیئت چینی مسئول کارهای فنی و پشتیبانی، نصب و راه اندازی مترو هنوز وارد تبریز نشده است و به محض ورود این هیئت کارهای تست سرد و گرم آغاز خواهد شد.
مدیر روابط عمومی مترو تبریز خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه تنها یک رام قطار وجود دارد بنابراین تا رسیدن قطارهای بعدی از یک رام قطار بیشتر برای کارهای فرهنگسازی و آزمایشی و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.
شهبازی با اشاره به آماده بهرهبرداری بودن فاز اول خط 1 مترو تبریز گفت: فاز اول 6 ایستگاه دارد که تنها ایستگاه 29 بهمن از لحاظ ساختمانی کامل نیست اما هیچ مشکلی برای راه اندازی فاز اول ندارد و ریلگذاری شده است.
وی در خصوص فاز دوم این خط گفت: کل خط 1 مترو تبریز شامل 18 ایستگاه است و تا پایان فروردین 93 در مجموع 61.19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول مترو افزود: فاز دوم از ایستگاه 7 شروع میشود که به ترتیب از لحاظ پیشرفت فیزیکی عبارتند از: ایستگاه 7 ( 5.13 درصد)، 8 ( 38.82 درصد)، 9 (22.30 درصد)، 10 (22.04 درصد)، 11 (6.7 درصد)، 12 (3.84 درصد)، 13 (11.72 درصد)، 14 (3.50 درصد)، 15 (12.49 درصد)، 16 (17.84 درصد)، 17 ( 95.07 درصد) و 18 (63.60 درصد).
شهبازی یادآور شد: ایستگاهها 1 و 18 همسطح بوده و کل خط 1 شامل 8 کیلومتر تونل عمیق به صورت دو رشته تونل عمیق موازی به نامهای سهند و سبلان است و نوع حفاری از نوع مکانیزه و با دو دستگاه TBM انجام میشود.
وی در مورد پایانههای ائلگلی و لاله که ابتدا و انتهای خط 1 هستند گفت: پایانه ائلگلی به طور 100 درصد آماده بوده و مساحت آن 6 هکتار است وشامل بخش تعمیرات، اتاقهای اداری، انبار بوده و دارای 14 خط پارکینگ است و ظرفیت 75 واگن (15 رام قطار) است.
مدیر روابط عمومی مترو تبریز افزود: پایانه لاله نیز 89.70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مساحت 14 هکتار در حال احداث است. براساس طرح اولیه حدود 9 کیلومتر ریلگذاری و سرویس دهی به 176 واگن (35 رام قطار) در این پایانه پیش بینی شده است.