بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
مدیر دفتر یونسکو در ایران:

◄ رقابت کشورهای خاورمیانه بر سر منابع ناچیز آب طی ۱۰ سال آینده

◄ رقابت کشورهای خاورمیانه بر سر منابع ناچیز آب طی ۱۰ سال آینده

تین نیوز| مدیر دفتر یونسکو در ایران از کاهش منابع آب در خاورمیانه و تشدید رقابت میان کشورهای منطقه بر سر استفاده از منابع محدود طی 10 سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، استرکیش لاروش در پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییرات اقلیم در هتل المپیک تهران اظهار داشت: طبق گزارش های بین المللی بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی در منطقه خاورمیانه دور از انتظار نیست و شاهد رقابت کشورهای منطقه بر سر آب طی یک دهه آتی خواهیم بود.

وی افزود: بر همین اساس بیش از 30 برنامه در قالب بخش های دانش، آموزش و ارتباطات برای نسل های آینده تنظیم شده است.

مدیر دفتر یونسکو در ایران با بیان اینکه "طرح تغییر اقلیم دارای چهار زمینه موضوعی علم، آموزش، قوم شناسی و اخلاق است" تاکید کرد: تغییرات اقلیم به طور فزاینده ای بر معیشت انسان ها تاثیر گذار است که در این میان جنگل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند لذا باید در راستای حفاظت و استفاده پایدار برنامه هایی مشخصی تدوین کرد.

لاروش خاطرنشان کرد: غلظت رو به افزایش گازهای گلخانه ای و سیل های ناپیدار تاثیر منفی بر اقیانوس های می گذارد؛ به طوری که تغییرات اقلیم به معنای تغییر اقیانوس هاست. بر این اساس بیش از 500 گروه تحت کمیسیون بین دولتی در یونسکو فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: یونسکو در نظر دارد با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش مسائل آموزشی در مورد تغییرات اقلیم در مدارس تدریس شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.