بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

توزیع بنزین پاک بهانه خودروسازان را رفع کرد / مجلس زمان معاینه فنی را اصلاح کند

توزیع بنزین پاک بهانه خودروسازان را رفع کرد / مجلس زمان معاینه فنی را اصلاح کند

تین نیوز | رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران خواستار اصلاح مصوبه افزایش زمان معاینه فنی از دو سال به پنج سال از سوی مجلس شورای اسلامی در کوتاهترین زمان ممکن شد.
 
ˈرحمت الله حافظیˈ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با این دلایل که مراکز معاینه فنی پاسخگوی شهروندان نیستند و به واسطه صف های طولانی مردم در عسر و حرج هستند و اینکه این روش معاینه فنی استاندارد نیست و برگه های معاینه فنی به صورت قاچاق خرید و فروش می شود، این تصمیم را گرفت.
 
وی با بیان اینکه آلودگی هوا سرطان زا است و نباید صورت مساله را پاک کرد، افزود: اگر برگه معاینه فنی به صورت قاچاق به فروش می رسد از قوه قضائیه و نیروی انتظامی درخواست برخورد با متخلف را داشته باشیم تا کسانی که به این وسیله مرتکب قتل شبه عمد می شوند، مجازات شوند.
 
حافظی با اشاره به اینکه اگر مجلس معتقد است این روش معاینه فنی که با مطالعه انجام شده استاندارد نیست، گفت : این روش با استاندارد ملی ابلاغ شده از سوی موسسه استاندارد مطابقت دارد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی اعلام کند که استاندارد کدام کشور را قبول دارد، تا ظرف شش ماه تا یک سال آن استاندارد حاکم شود.
 
رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران بیان کرد: اگر مجلس معتقد است که تعداد مراکز معاینه فنی کم است و مردم در عسر و حرج قرار دارند، که این طور نیست، نباید صورت مساله پاک شود، بلکه باید به وزارت کشور و شهرداری ابلاغ شود که ظرف مدت زمان تعیین شده تعداد این مراکز افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: با پاک کردن صورت مساله در سال های گذشته شاهد افزایش ذرات زیر 5/2 میکرون در هوا بودیم.
 
وی گفت: این ذرات از خطرناکترین تهدید کننده ها هستند و با عبور از بافت ریه وارد خون شده و از این طریق در مغز رسوب کنند و موجب آلزایمر و پارکینسون شده و به قلب، کلیه و کبد نیز آسیب جدی وارد می کنند.
 
حافظی خواستار بازنگری مصوبه قبلی از سوی مجلس شورای اسلامی شد، افزود: مجلس می تواند در قالب طرح دوفوریتی این دغدغه و تهدید جدی برای سلامت مردم را برطرف کند.
 
وی همچنین با اشاره به توزیع بنزین پاک در تهران و کلان شهرها گفت: شش روز هوای پاک نسبت به مدت مشابه سال گذشته شرایط ایده آل نیست ولی بهتر از گذشته است.
 
بهانه نبود سوخت استاندارد برای خودرو سازان داخلی رفع شد
حافظی بیان کرد: خودروسازان پیش از این بهانه ای مبنی بر نبود سوخت استاندارد را برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 مطرح می کردند.
 
وی افزود: اکنون سوخت مناسب در کشور تولید می شود و انتظار داریم که تولید کننده داخلی به قول خود پایبند باشد.
 
وی با اشاره به مطالبه جدی تولید خودرو با استاندار یورو 4 از خودرو سازان داخلی گفت: بر اساس آخرین قول از تیر ماه سال جاری باید خودروهایی با این استاندارد به بازار وارد شوند.
 
رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: اگر در این مقطع خودروسازان به تعهد خود عمل نکنند، نمایندگان مردم اغماض نکرده و شرایط رقابتی آزاد با تولید کنندگان خارج از کشور را مطالبه می کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.